arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۷ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷

جنجال بر سر شام گرانقیمت نیکولاس مادورو در ترکیه

انتشار تصاویری از نیکولاس مادورو، رئیس جمهموری ونزوئلا و همسرش که در یکی از مشهورترین رستورانهای شهر استانبول ترکیه مشغول خوردن شام هستند اعتراضات بسیاری را در ونزوئلا برانگیخت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

انتشار تصاویری از نیکولاس مادورو، رئیس جمهموری ونزوئلا و همسرش که در یکی از مشهورترین رستورانهای شهر استانبول ترکیه مشغول خوردن شام هستند اعتراضات بسیاری را در ونزوئلا برانگیخت.

به گزارش یورونیوز، مادورو این شام را بهنگام بازگشت از سفر به چین و توقف کوتاهش در ترکیه صرف کرد.

این شام گرانقیمت به این دلیل جنجال برانگیز می شود که ونزوئلا دچار یکی از شدیدترین بحران‌های اقتصادی است، میلیون‌ها نفر از ساکنان این کشور از گرسنگی و کمبود دارو و مواد غذایی رنج می‌برند و گوشت قرمز در ونزوئلا کالایی لوکس و کمیاب محسوب می‌شود.

خبر صرف این شام پس از آن رسانه‌ای شد که آشپز و مالک مشهور رستوران، ویدئو و عکس‌هایی از شام نیکولاس مادورو را در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. علاوه بر صرف شام، در یکی دیگر از ویدئوها نیز مادورو در حال کشیدن سیگاری دیده می‌شود که آن را از جعبه‌ای بیرون آورده که نام خودش روی آن نقش بسته است.

مخالفان نیکولاس مادورو از این رویداد به عنوان شاهدی از دور بودن و بی‌تفاوتی رئیس جمهور کشورشان در قبال بحران ونزوئلا یاد می‌کنند و می‌گویند او با پولی که از کشورش دزدیده به همراه همسرش دریکی از گرانترین رستورانهای دنیا مشغول لذت بردن است.

بحران اقتصادی ونزوئلا باعث شده است که تا کنون بیش از ۲ میلیون نفر از ساکنان آن برای فرار از گرسنگی و کمبودهای دارو و مواد غذایی به کشورهای همسایه پناه ببرند.

نزدیک به دو سوم از ساکنان ونزوئلا که در یک تحقیق دانشگاهی شرکت داشتند اعلام کرده‌اند که در یکسال گذشته بطور متوسط ۱۱ کیلوگرم وزن کم کرده‌اند؛ هشتاد درصد از پاسخ دهندگان نیز گفته‌اند که در فقر زندگی می‌کنند.

سفر نیکولاس مادورو به چین با امید تامین بودجه برای دولت سوسیالیستی‌ ونزوئلا انجام شده بود و او درنهایت درحالی به کشورش بازگشت که چند معاهده بویژه در بخش انرژی امضا کرده بود.

این رستوران ترک در سال ۲۰۱۷ میلادی مشهور شد یعنی زمانی که سرآشپز آن ویدئوهایی از خود را در حال پاشیدن نمک به سبک ویژه‌ای به روی گوشت منتشر کرد؛ نمک پاشیدن‌هایی که به حرکتهای مار کبرا شبیه بود.

نظرات بینندگان