arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۷

حکم جالب قاضی آمریکایی 3 هکر را نجات داد / همکاری با «اف بی آی» جایگزین حبس و جریمه 250 هزار دلاری شد

دادگاهی در ایالات متحده 3 هکر جوان و با استعداد را موظف کرد پس از به پایان رساندن دوران محکومیت خود با اف بی آی همکاری کنند. این حکم دومین بخش از حکمی است که از یک سال پیش همکاری این هکرها با اف بی آی را تایید می کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادگاهی در ایالات متحده 3 هکر جوان و با استعداد را موظف کرد پس از به پایان رساندن دوران محکومیت خود با اف بی آی همکاری کنند. این حکم دومین بخش از حکمی است که از یک سال پیش همکاری این هکرها با اف بی آی را تایید می کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، مدتی پیش، 3 هکر جوان موظف شدند برای یک سال با اف بی آی همکاری کنند. اکنون دادگاهه ثانویه با تایید حکم پیشین دادگاه تاکید کرده که هکرهای مکور برای فرار از حکم5 سال زندان و حداقل 250هزار دلار جریمه نقدی باید با اف بی آی همکاری کنند.

وکلای این گروه هکری می گویند: "همکاری با اف بی آی نه تنها از زندانی شدن متهمان پیشگیری می کند، بلکه به جلوگیری از حملات سایبری که به طور بالقوه ویرانگر  هستند منجر می شود."

ایده اصلی این حکم را افسر پرونده ارائه کرد. او به قای توصیه کرد که سه نفر از متهمان به پنج سال حبس و 200 ساعت خدمات اجتماعی سایبری محکوم شوند.

دادستانها نیز از قاضی درخواست کردند این 200 ساعت تبدیل به  2500 ساعت شود که شامل «ادامه کاربا اف بی آی ر مورد جرایم سایبری و مسائل مربوط به امنیت سایبری» است.

دولت ایالات متحده امیدوار است با چنین طرح هایی به بازسازی شخصیت متمان و پیشگیری از حملات سایبری آتی کمک کند.دولت بریتانیا نیز  یک طرح  جایگزین  زندان برای هکر ها دارد که با  نام "کارگاه آموزشی مداخلات جرائم کامپیوتری" شناخته می شود.

 

سه متهم - جوزیا وایت ، پارساخا و دلتون نورمن - در سنین بین  18 تا 20 سالگی  قرار دارند و مجکومند که حملات DDoS  خطرناکی را ترتیب داده اند. این نوع حملات حجم گسترده ای از ترافیک را به وب سایت هایی می رساند که نمیتوانند بار داده  را اداره کنند و در نتیجه مسدود می شوند. در جریان این نوع حملات صدها هزار کامپیوتر و دستگاه های متصل شده  به سیستم های کامپیوتری مانند دوربین های امنیتی و  ترافیکی نیز مسدود می شود.

 

به گفته مقامات ایالات متحده، سه هکر مذکور به طور قابل توجهی به  کاهش تعداد حملات DDoS در طول سال کریسمس سال گذشته کمک کرده اند و همین موضوع باعث شده قاضی رای ثانویه ای را برای ادامه همکاری آنان با اف بی آی صادر کند.

 

نظرات بینندگان