arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۵ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۷

اسامی ۴ نامزد ریاست جمهوری عراق؛ نامزد نهایی امروز معرفی می‌شود

قرار است شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق در نشست امروز خود نامزد نهایی برای تصدی ریاست جمهوری را معرفی کند.شورای رهبری به نامزدی که بیشترین شانس را داشته باشد از طریق انتخابات رای خواهد داد. یک منبع آگاه از احتمال اینکه فواد معصوم از نامزدی خود انصراف دهد خبرداد تا فرصت برای دیگر افراد در اتحادیه میهنی فراهم شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

منابع عراقی اعلام کردند نامزد ریاست جمهوری عراق امروز در نشست مهم اتحادیه میهنی کردستان معرفی می‌شود.

به گزارش تسنیم، قرار است شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق در نشست امروز خود نامزد نهایی برای تصدی ریاست جمهوری را معرفی کند.

یک منبع در اتحادیه میهنی کردستان گفت نشست امروز ساعت 11 صبح(به وقت بغداد) با حضور اعضای شورای رهبری اتحادیه میهنی برگزار خواهد شد و نامزدهای تصدی ریاست جمهوری در این نشست حضور خواهند یافت.

وی افزود ملا بختیار، محمد صابر، لطیف رشید و فؤاد معصوم نامزدهای ریاست جمهوری هستند و برهم صالح رئیس ائتلاف برای دموکراسی عدالت هم ممکن است در این نشست شرکت کند.

به گفته این منبع، شورای رهبری به نامزدی که بیشترین شانس را داشته باشد از طریق انتخابات رای خواهد داد. وی از احتمال اینکه فواد معصوم از نامزدی خود انصراف دهد تا فرصت برای دیگر افراد در اتحادیه میهنی فراهم شود.

برایت مک‌کورگ فرستاده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که مدت‌ها پیش با هدف دخالت در روند سیاسی و اخلال در تصمیم‌گیری سیاستمداران عراقی همچنان در عراق به سر می‌برد، روز گذشته به سلیمانیه رفته بود و در یک موضع مداخله‌جویانه از اتحادیه میهنی و حزب دموکرات خواسته بود پست ریاست جمهوری را به پرونده کرکوک ربط ندهند.

هیرو ابراهیم عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی و همسر جلال طالبانی رئیس جمهور فقید عراق گفته است نه با نامزدهای اتحادیه میهنی مخالفت می‌کند و نه آنها را تایید می‌کند، زیرا این شورای رهبری است که مشخص می‌کند کدام فرد را نامزد این پست کند، پستی که سهم کردها و به طور مشخص سهم اتحادیه میهنی است.

بر اساس توافقی که میان گروه‌های عراقی پس از سرنگونی صدام معدوم به دست آمده، ریاست جمهوری سهم کردها و به طور مشخص اتحادیه میهنی، نخست‌وزیری سهم اکثریت شیعیان و ریاست پارلمان سهم اقلیت اهل سنت است.

نظرات بینندگان