arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۷

فیگارو: ماکرون در نیویورک با روحانی دیدار می‌کند

یک مقام دولت فرانسه با بیان اینکه گفت‌وگوهای میان پاریس و تهران ادامه می‌یابد، گفت روسای‌جمهور دو کشور قرار است در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با هم دیدار کنند.نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از هفته آینده در شهر نیویورک آمریکا آغاز می‌شود. قرار است رئیس‌جمهور ایران هم در این نشست شرکت و سخنرانی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک مقام فرانسوی با اشاره به ادامه گفت‌وگو میان فرانسه و ایران، گفت روسای‌جمهور دو کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با هم دیدار می‌کنند.

به گزارش فارس، یک مقام دولت فرانسه با بیان اینکه گفت‌وگوهای میان پاریس و تهران ادامه می‌یابد، گفت روسای‌جمهور دو کشور قرار است در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با هم دیدار کنند.

این مقام فرانسوی که با روزنامه «فیگارو» صحبت می‌کرد با تایید گزارش‌های منتشر شده درباره دستورالعمل وزارت خارجه فرانسه به دیپلمات‌هایش برای محدود کردن سفرهایشان به ایران، گفت: «اما ما به گفت‌وگو با ایران ادامه می‌دهیم. رئیس‌جمهور [امانوئل] ماکرون در نیویورک با "حسن روحانی" [رئیس‌جمهور ایران] دیدار می‌کند.»

چندی قبل خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع آگاه مدعی شد که دولت فرانسه پس از بازداشت یک دیپلمات و یک زوج ایرانی در اروپا در ارتباط با ادعای احتمال بمبگذاری در نشست سالانه گروهک منافقین، به دیپلمات‌های فرانسوی نسبت به سفر به ایران هشدار داده است. پاریس مقر اصلی حضور سران گروهک تروریستی منافقین است.

نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از هفته آینده در شهر نیویورک آمریکا آغاز می‌شود. قرار است رئیس‌جمهور ایران هم در این نشست شرکت و سخنرانی کند. با توجه به حضور نمایندگان تقریبا تمام اعضای ملل متحد، معمولا روسای‌جمهور و مقام‌های کشورها در حاشیه مجمع عمومی دیدارهای دوجانبه متعددی با مقام‌های کشورهای دیگر دارند.

فرانسه که در مذاکرات هسته‌ای با ایران از اعضای گروه موسوم به ۱+۵ (اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان) بود، با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای بر لزوم حفظ این توافق تأکید دارد، اما در عین حال بارها از گفت‌وگو درباره مسائل موشکی و منطقه‌ای با ایران صحبت کرده است.

نظرات بینندگان