arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۸ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۷

واکنش ترامپ به توافق ۲ کره برای خلع سلاح اتمی: تحولات واقعا هیجان انگیز است

دونالد ترامپ در حساب توئیتری خود درباره توافق سران دو کره نوشت: کره شمالی مجددا به خلع سلاح پایبندی خود را نشان داد-راه درازی پیموده‌ایم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود به توافق دو کره برای خلع سلاح مجددا واکنش نشان داد.

به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ در حساب توئیتری خود درباره توافق سران دو کره نوشت: کره شمالی مجددا به خلع سلاح پایبندی خود را نشان داد-راه درازی پیموده‌ایم.

وی پیش از این نیز با انتشار پیامی در توئیتر از نتایج دیدار رهبران دو کره در پیونگ یانگ استقبال کرد و نوشت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی موافقت کرده است تا به اجازه بازرسی‌های اتمی را بدهد، و یک سایت آزمایش موشک را با حضور کارشناسان بین المللی از بین ببرد.

وی افزود: در عین حال هیچ گونه آزمایش هسته‌ای یا موشکی وجود نخواهد داشت. این تحولات واقعا هیجان انگیز است.

مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی امروز چهارشنبه گفت: کره شمالی موافقت کرده است تا تاسیسات مهم موشکی خود را با حضور کارشناسان خارجی به طور دائمی و همیشگی از بین ببرد.

وی افزود: کره شمالی موافقت کرده است تا مجتمع بزرگ هسته ای خود را نیز تعطیل کند اگر آمریکا نیز حاضر باشد اقدامات متقابلی را انجام دهد.

مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در یک کنفرانس خبری مشترک تاکید کردند که آنها توافق کرده‌اند تا شبه جزیره کره را به سرزمین صلح بدون تسلیحات هسته ای و تهدیدات اتمی تبدیل کنند.

دیدار رهبران دو کره در شرایطی برگزار شده است که مذاکرات آمریکا و کره شمالی بر سر خلع سلاح اتمی طی هفته های اخیر به بن بست رسیده است.

نظرات بینندگان