arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۷

جنجال در سخنرانی رئیس گروه اقدام ایران / فعال صلح آمریکایی: می‌خواهید برای جنگ با ایران پرونده سازی کنید

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه در حالی علیه ایران سخن می گفت که یک فعال صلح طلب با حضور در جایگاه سخنران ها نسبت به سخنان هوک اعتراض کرد و گفت: شما می خواهید برای جنگ با ایران پرونده سازی کنید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه در حالی علیه ایران سخن می گفت که یک فعال صلح طلب با حضور در جایگاه سخنران ها نسبت به سخنان هوک اعتراض کرد و گفت: شما می خواهید برای جنگ با ایران پرونده سازی کنید.

به گزارش ایرنا، مدیا بنجامین که فعال صلح و بنیانگذار گروه کد پینک است، روز چهارشنبه در اندیشکده هادسن که برایان هوک برای سخنرانی درباره تهدیدهای موشکی ایران حضور یافته بود، پس از بخش نخست اظهارات وی، در حالی که نیروهای انتظامات تلاش می کردند او را از جایگاه دور کنند، با صدای بلند مطالب خود را مطرح کرد.

وی که حدود یک دقیقه در جایگاه حضور داشت و سرانجام او را به صورت دست بسته از محل نشست خارج کردند، خطاب به هوک گفت: جامعه جهانی می خواهد که توافق ایران حفظ شود، آلمان، انگلیس و فرانسه که متحدان ما هستند می خواهند که این توافق حفظ شود.

بنجامین در واکنش به این اظهارات هوک که می گفت ما می خواهیم ایران همچون یک کشور طبیعی رفتار کند، اظهار کرد: بیایید درباره کشور نرمال و درباره عربستان سعودی صحبت کنیم؛ کشوری که متحد ما است اما آنها بزرگترین تهدید جامعه بین المللی هستند.

وی ادامه داد: می خواهم بپرسم آیا تحریم ها به حکومت ایران یا به مردم آن کشور آسیب می رساند؟ مسلما به مردم ایران آسیب می رساند.

این فعال صلح آمریکایی اضافه کرد: شما می خواهید پرونده ای برای جنگ با ایران ایجاد کنید، همچنان که برای جنگ با عراق ایجاد کردید. شما دقیقا همان کاری را انجام می دهید که درباره پرونده عراق انجام دادیم.

بنجامین تاکید کرد: ما جنگ دیگری در خاورمیانه نمی خواهیم، نتیجه حمله به عراق و لیبی چه بود؟ ما مردم سوریه را به مصیبت انداختیم، ما درباره یمن چه کردیم؟

وی افزود: این بمب های سعودی است که مردم زیادی را در یمن به خاک و خون می کشد.

این فعال صلح آخرین جملات خود را در زمان خارج کردن او از محل جلسه اینگونه گفت که بگذارید واقعی باشیم، جنگ با ایران نه و صلح با ایران آری.

موسسه هادسن که اظهارات برایان هوک را به صورت مستقیم پخش می کرد، این بخش از اعتراض ها را قطع کرد و تا شروع بخش پرسش و پاسخ که تنها مجری جلسه و نه حاضران پرسید، فضای نشست به نمایش در نیامد.

نظرات بینندگان