arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۷

اتباع عربستانی از سفر به ۱۰ کشور دیگر منع شدند

رسانه‌های سعودی چهارشنبه شب به نقل از مراجع ذیربط این کشور گزارش دادند که اتباع این کشور علاوه بر ممنوعیت ورود به ایران، عراق، قطر، سرزمین‌های اشغالی و تایلند، اجازه مسافرت به ۱۰ کشور دیگر را نیز ندارند. ممنوعت سفربه ۱۰ کشور جدید شامل ماداگاسکار، آفریقای جنوبی، تانزانیا، موزامبیک، کنیا، اتیوپی، جزایر کومور، جزایر موریس، جزایر سیشل و ولایرونیون است. اداره کل گذرنامه عربستان سعودی، سال ۹۴ نیز برای سفر اتباع خود به ایران، جریمه تعیین کرد که شامل محرومیت سه ساله از سفر و پرداخت جریمه نقدی ۱۰ هزار ریال سعودی می‌شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رسانه‌های سعودی چهارشنبه شب به نقل از مراجع ذیربط این کشور گزارش دادند که اتباع این کشور علاوه بر ممنوعیت ورود به ایران، عراق، قطر، سرزمین‌های اشغالی و تایلند، اجازه مسافرت به ۱۰ کشور دیگر را نیز ندارند.

به گزارش ایرنا، روزنامه عکاظ چاپ عربستان نوشت: ممنوعت سفربه ۱۰ کشور جدید شامل ماداگاسکار، آفریقای جنوبی، تانزانیا، موزامبیک، کنیا، اتیوپی، جزایر کومور، جزایر موریس، جزایر سیشل و ولایرونیون است.
عکاظ مدعی شد ممنوعیت سفر اتباع سعودی به کشور‌های ده گانه به دلیل انتشار بیماری طاعون صورت می‌گیرد.
اداره کل گذرنامه عربستان سعودی، سال ۹۴ نیز برای سفر اتباع خود به ایران، جریمه تعیین کرد که شامل محرومیت سه ساله از سفر و پرداخت جریمه نقدی ۱۰ هزار ریال سعودی می‌شد.
روابط ایران و عربستان پس از اعدام آیت الله نمر روحانی برجسته سعودی و حمله گروهی خودسر به مراکز دیپلماتیک سعودی در تهران و مشهد قطع شد.

نظرات بینندگان