arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۷

پوتین جدیدترین تفنگ تک تیرانداز روسیه را شخصاً آزمایش کرد

رئیس جمهوری روسیه جدیدترین تفنگ تک تیرانداز روسیه را شخصاً آزمایش کرد تا توضیحات کارشناسان روس در خصوص این تفنگ جدید را تجربه کند. اسلحه تک تیرانداز کلاشنیکوف «اس. و. چ-۳۰۸» به طول ۹۹۵ میلیمتر و وزن ۴.۲ کیلوگرم و کالیبر گلوله ۸.۶ میلیمتر، می‌تواند اهداف را تا برد یکهزار و ۲۰۰ متری هدف قرار دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری روسیه جدیدترین تفنگ تک تیرانداز روسیه را شخصاً آزمایش کرد تا توضیحات کارشناسان روس در خصوص این تفنگ جدید را تجربه کند.

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در روز ویژه گرامیداشت سازندگان سلاح روسیه از نمایشگاه اسلحه در مجموعه نظامی «پارک پاتریوت» (متعلق به وزارت دفاع روسیه) در منطقه کوبینکا واقع در غرب مسکو بازدید کرد.
رئیس جمهوری روسیه در بازدید از غرفه کارخانه اسلحه سازی کلاشنیکوف متوجه ساخت تفنگ جدیدی برای تک تیراندازان روس توسط این کارخانه شد که نامش «اس. و. چ-۳۰۸» بود.
پوتین سپس با این تفنگ تمرین و پنج بار به سوی سیبل‌های واقع در ۶۰۰ متری شلیک کرد.
اسلحه تک تیرانداز کلاشنیکوف «اس. و. چ-۳۰۸» به طول ۹۹۵ میلیمتر و وزن ۴.۲ کیلوگرم و کالیبر گلوله ۸.۶ میلیمتر، می‌تواند اهداف را تا برد یکهزار و ۲۰۰ متری هدف قرار دهد.
رئیس جمهوری روسیه پس از تیراندازی از بخش‌های مختلف نمایشگاه اسلحه از جمله سلاح‌های نظامی و وسایل ویژه مقابله با اعتراضات خیابانی خشن در پارک پاتریوت بازدید کرد.
وی همچنین از خودروی نظامی برقی، خودروی زرهی استیس و خودرو‌های ویژه دیدن کرد.
پوتین سپس در نشست کمیسیون صنایع دفاعی روسیه شرکت کرده و در بخشی از سخنان خود گفت که باید نمونه‌های جدید تسلیحات روسی که بر نمونه‌های مشابه خارجی برتری دارند به ارتش روسیه تحویل شود.
وی ازجمله بر ضرورت تحویل جنگنده‌های نسل پنجم سوخو-۵۷، تانک‌های جدید آرماتا و مجموعه‌های موشکی قاره پیمای سارمات و سامانه پدافند موشکی اس-۵۰۰ به ارتش روسیه تأکید کرد.
یکی از شعار‌های پوتین در زمان انتخابات ریاست جمهوری (اسفندماه ۹۶) مدرن سازی ارتش روسیه عنوان شده بود.

نظرات بینندگان