arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۷

رویترز: آلمان با خلف وعده، بار دیگر به عربستان سلاح فروخت

خبرگزاری رویترز بامداد پنجشنبه خبر داد که دولت آلمان با خلف وعده، بار دیگر به عربستان سعودی سلاح فروخته است. این رسانه نوشت که برمبنای نامه وزیر اقتصاد آلمان به مجلس این کشور، برلین برای فروش چهار سامانه موقعیت‌یاب توپخانه‌ای به عربستان سعودی مجوز داده است. کاربرد این سامانه‌ها، شناسایی خط آتش دشمن و ضدحمله با دقت بالا است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رویترز بامداد پنجشنبه خبر داد که دولت آلمان با خلف وعده، بار دیگر به عربستان سعودی سلاح فروخته است.

به گزارش ایرنا، این رسانه نوشت که برمبنای نامه وزیر اقتصاد آلمان به مجلس این کشور، برلین برای فروش چهار سامانه موقعیت‌یاب توپخانه‌ای به عربستان سعودی مجوز داده است.
آنگونه که رویترز نوشته، کاربرد این سامانه‌ها، شناسایی خط آتش دشمن و ضدحمله با دقت بالا است.
فروش این تسلیحات، اولین مورد ثبت شده از ماه مارس (فروردین) است؛ زمانی که دولت ائتلافی آلمان سرانجام توقف فروش سلاح به طرف‌های درگیر در جنگ یمن را به علت موارد متعدد نقض حقوق بشر پذیرفت.
عربستان سعودی طی سه سال و نیم گذشته مردم یمن را پیوسته با انواع تسلیحات کشنده و غیرمتعارف از جمله بمب‌های خوشه‌ای و بشکه‌ای هدف بمباران قرار داده که نتیجه این اقدام، هزاران کشته، میلیون‌ها آواره و اوضاع وخیم انسانی بوده است.
با وجود هشدار‌های فزاینده گروه‌های حقوق بشری درباره ابعاد فاجعه بار جنگ یمن، بسیاری از کشور‌های غربی همچنان به حمایت‌های تسلیحاتی و لجستیکی از ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی ادامه می‌دهند.
نمونه‌ای از این حمایت ها، توافق‌های متعدد نظامی و تسلیحاتی آمریکا با عربستان سعودی و امارات به ارزش ده‌ها میلیاد دلار در یکسال گذشته است.

نظرات بینندگان