arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۷
یو اس ای تودی:

آیا ترامپ واقعا به دنبال راهی برای دیدار با روحانی در نیویورک است؟

درحالیکه ترامپ آماده ی ملاقات با سران جهان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در هفته ی آینده می شود، دولت او اشکار ساخته است که از این فرصت برای موضع گیری های تند علیه تهران استفاده خواهد کرد، اتفاقی که می تواند اختلاف ها بین امریکا و متحدانش را افزایش دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا ترامپ واقعا به دنبال راهی برای دیدار با روحانی در نیویورک است؟

یو اس ای تودی نوشت: درحالیکه ترامپ آماده ی ملاقات با سران جهان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در هفته ی آینده می شود، دولت او اشکار ساخته است که از این فرصت برای موضع گیری های تند علیه تهران استفاده خواهد کرد، اتفاقی که می تواند اختلاف ها بین امریکا و متحدانش را افزایش دهد.

به گزارش «انتخاب»؛ به گفته ی یک مقام ارشد دولت امریکا، انتظار می رود که ترامپ در دیدار با سران اروپایی به انها بگوید که توافق هسته ای ایران شکست خورده است.

این مقام امریکایی که خواستار عدم افشای نامش بود گفت: ترامپ همچنان اماده ی دیدار با رئیس جمهور روحانی است اما او دیگر فعالانه به دنبال این هدف نیست.

ترامپ در نشست مجمع عمومی در نیویورک، سعی خواهد کرد که متحدان واشنگتن را قانع کند که پس از خروج امریکا از برجام، شرکت های اروپایی نیز تهران را ترک کردند.

به گفته ی این مقام امریکایی، ترامپ همچنین سعی خواهد کرد منابع جایگزین منافع نفتی ایران را به این کشورها پیشنهاد دهد.

موضع ترامپ، اختلاف ها بین امریکا و اروپا بر سر ایران را در سازمان ملل روشن تر خواهد کرد. امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه قرار است در این راستا با رئیس جمهور ایران دیدار کند و از او بخواهد که تهران همچنان به برجام پایبند بماند.

نظرات بینندگان