arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۱ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۷

ترامپ، دعوت از بن سلمان برای شرکت در نشست شورای امنیت را بررسی می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی بررسی دعوت از ولیعهد سعودی برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ، دعوت از بن سلمان برای شرکت در نشست شورای امنیت را بررسی می‌کند

یک رسانه آمریکایی گزارش داده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور در حال بررسی برای دعوت از «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی برای شرکت در نشستی در شورای امنیت سازمان ملل با موضوع منع اشاعه است. 

سی‌بی‌اس نیوز روز پنجشنبه این خبر را به نقل از منابع آگاه منتشر کرده و آن را نشانه‌ای دیگر از حمایت‌های شدید ترامپ از رژیم سعودی دانسته است. 

«نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد چند هفته پیش اعلام کرد دونالد ترامپ روز ۲۶ سپتامبر ریاست جلسه‌ای در شورای امنیت با موضوع ایران را بر عهده خواهد گرفت. او گفت «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران می‌تواند در این نشست حضور پیدا کند.

رسانه‌های آمریکا روزهای بعد گزارش دادند دولت آمریکا از طرح هیلی عقب‌نشینی کرده و دستور کار این نشست را از تمرکز صرف بر ایران تغییر داده و آن را به موضوع گسترده‌تر «منع اشاعه» تبدیل کرده است. 

روزنامه واشنگتن‌پست دلیل این اقدام دولت ترامپ را اجتناب از آشکار شدن اختلافات میان واشنگتن و متحدان اروپایی‌اش در پرونده ایران دانسته است. این روزنامه به علاوه نوشت تغییر دستور کار نشست از تمرکز صرف بر یک کشور خاص به آمریکا اجازه می‌دهد از ارسال دعوت‌نامه برای کشور مزبور (در اینجا ایران) خودداری کند. 

سی‌بی‌اس‌نیوز هم خبر واشنگتن‌پست را تأیید کرده و نوشته است: «در صورتی که تمرکز این جلسه روی ایران بود به این کشور کرسی تعلق می‌گرفت، اما کنون چنین نیست، زیرا مقام‌های دولت ترامپ می‌خواستند از منافشه احتمالی میان ترامپ و همتای ایرانی‌اش جلوگیری کنند.»

در حال تکمیل...

نظرات بینندگان