arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷

سازمان ملل: در جنگ با گرسنگی در یمن شکست خوردیم

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه ضمن هشدار نسبت به اینکه این سازمان در نبرد با گرسنگی در یمن شکست خورده است، اعلام کرد، یمن در حال حاضر شاهد بدترین وضعیت شیوع وبا است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه ضمن هشدار نسبت به اینکه این سازمان در نبرد با گرسنگی در یمن شکست خورده است، اعلام کرد، یمن در حال حاضر شاهد بدترین وضعیت شیوع وبا است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ارم نیوز، مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی در جلسه عصر جمعه شورای امنیت در دفتر این سازمان در نیویورک که به بررسی وضعیت وخیم انسانی در یمن اختصاص داشت، گفت: یمن در آستانه مرگ جمعی در اثر گرسنگی است.

لوکوک گفت: شورای امنیت اطلاعاتی از وضعیت انسانی در یمن را خواستار شده بود و به صورت مختصر باید بگوییم که وضعیت در یمن وخیم است و ما در مبارزه با گرسنگی در این کشور شکست خوردیم.

این مسئول سازمان ملل با اشاره به اینکه وضعیت در یمن طی چند هفته اخیر به شکلی محسوس رو به وخامت رفته است، گفت: چه بسا اکنون ما به نقطه بی بازگشتی نزدیک شده‌ایم که ممانعت از مرگ دسته‌جمعی مردم در اثر گرسنگی غیرممکن خواهد بود.

این مسئول سازمان ملل افزود: تقریبا تمامی موادغذایی یمن از خارج وارد می‌شود و همین مساله مستقیما موجب افزایش شدید قیمت موادغذایی برای حدود ۱۰ میلیون یمنی می‌شود که دچار سوءتغذیه هستند اما در لیست گروه‌های نیازمند به امدادرسانی‌ها قرار ندارند.

از آوریل ۲۰۱۷ بیش از ۱.۱ میلیون مورد ابتلا به وبا در یمن و نیز ۲۳۱۰ مورد فوتی در اثر ابتلا به اینگونه بیماری اعلام شده است.

یمن با یکی از بدترین بحران‌های گرسنگی جهان مواجه است به طوری که ۱۸ میلیون تن از مجموع ۲۷ میلیون تن جمعیت این کشور یعنی نزدیک به دو سوم ساکنان آن با خطر گرسنگی مواجه بوده و طبق گزارش سازمان ملل آنها نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تامین خواهد شد.

طبق گزارش سازمان ملل ۲۲ میلیون یمنی یعنی حدود ۷۵ درصد از ساکنان یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

نظرات بینندگان