arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷

مردان بیشترین قربانیان مصرف مواد الکلی در جهان

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در گزارشی اعلام کرد: بیش از سه میلیون نفر از مردم جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی به دلیل مصرف مواد الکلی جان خود را از دست داده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سازمان بهداشت جهانی (WHO) در گزارشی اعلام کرد: بیش از سه میلیون نفر از مردم جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی به دلیل مصرف مواد الکلی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است که یک مورد از هر ۲۰ فوتی بر اثر مصرف مواد الکلی بوده است. همچنین بیش از سه چهارم از این موارد مرگ و میر در میان مردان بوده است.

گزارش این سازمان از مصرف مواد الکلی و وضعیت سلامت در سال ۲۰۱۸ نشان‌دهنده تصویری جامع از مصرف این نوشیدنی‌ها و بار بیماری‌های ناشی از آن در سراسر جهان است.

"تدروس آدهانوم قبریسوس"، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت: بسیاری از افراد، خانواده‌ها و جوامع به پیامدهای مصرف مواد الکلی بواسطه رفتارهای خشونت آمیز، سوانح، مشکلات سلامت روان و بیماری‌هایی همچون سرطان و سکته مغزی دچار هستند. اکنون زمان آن است تا اقدامات پیشگیری کننده برای مقابله با این تهدید جدی توسعه سلامت جوامع اتخاذ شود.

از میان تمامی مرگ و میرهای ناشی از مصرف مواد الکلی، ۲۸ درصد ناشی از آسیب‌ها و صدمات همچون سوانح رانندگی، ۲۱ درصد ناشی از اختلالات گوارشی، ۱۹ درصد بر اثر بیماری‌های قلبی-عروقی و مابقی آن ناشی از بیماری‌های عفونی، سرطان، اختلالات روانی و دیگر مشکلات جسمی است.

به رغم اقدامات مثبت جهانی در مقابله با مصرف مواد الکلی و مرگ و میرهای ناشی از آن از سال ۲۰۱۰ میلادی، مجموع بیماری‌ها و صدمات ناشی از آن همچنان به ویژه در منطقه اروپا و آمریکا بالاست.

در سراسر جهان، حدود ۲۳۷ میلیون مرد و ۴۶ میلیون زن از اختلالات ناشی از مصرف مواد الکلی رنج می‌برند که بالاترین شیوع آن در مردان و زنان در منطقه اروپا مشاهده می‌شود.

به گزارش سایت اطلاع رسانی این سازمان، پیش بینی‌ها حاکی از افزایش مصرف جهانی مواد الکلی طی ۱۰ سال آینده است.

نظرات بینندگان