arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷

دونالد ترامپ جنگ سایبری را رسما کلید زد / تدوین برنامه 40 صفحه ای برای مبارزه با هکرهای خارجی

دونالد ترامپ فرمانی جدید صادرکرده که بر اساس آن کاخ سفید می تواند در مواقع لزوم فرمان حمله سایبری علیه دشمنان خارجی را آغاز کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دونالد ترامپ فرمانی جدید صادرکرده که بر اساس آن کاخ سفید می تواند در مواقع لزوم فرمان حمله سایبری علیه دشمنان خارجی را آغاز کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی نت، جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، این هفته گفت که یک دستورالعمل جدید از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای کاهش محدودیت های استفاده از سلاح های سایبری دریافت کرده است.

بولتون روز پنجشنبه گفت که کاخ سفید "با اعمال مجازات های اینترنتی" علیه دشمنان مسیری جدید برای حمای از شهروندان را می پیماید.

واشنگتن پست گزارش داد که بولتون دقیقا به جزئیات این برنامه اشاره ای نکرده است، اما در جلسه نخست خود با دونالد ترامپ یک جزوه 40 صفحه ای را در خصوص  استراتژی سایبری ملی بررسی کرده است. جزوه ای که نشان می دهد ایالات متحده چه برنامه ای برای جنگ با رقبا دارد.

 

بولتون در این خصوص گفت: این سند جدید به دلیل نگرانی در مورد دخالت های  خارجی در انتخابات میان دوره ای ماه نوامبر به امضا می رسد و  "عواقب سریع و شفافی" برای دشمنانی خواهد داشت که قصد اخلال در انتخابات به شکل مجازی را داشته باشند.

 

افزون بر این، ایالات متحده یک برنامه بین المللی جلوگیری از حملات سایبری را راه اندازی خواهد کرد تا با سایر کشورهایی که از دید سران آمریکا متخاصمند برخورد کند.

ترامپ در ماه دسامبر گذشته اعلام کرد امنیت سایبری یک اولویت ملی بوده و کاخ سفید خواستار تدابیر شدیدتری علیه هکرهای برخی از  دولت ها از جمله هکرهای کشورهای روسیه، چین و ایران شد.

 

 

نظرات بینندگان