arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
سردار شکارچی، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح:

تروریست‌ها از چند روز قبل، سلاح‌ها را در نزدیکی محل رژه اهواز مخفی کرده بودند / این تروریست‌ها نه داعشی هستند و نه وابسته به گروه‌های معاند؛ آنان از سوی دو کشور حاشیه خلیج فارس، سازماندهی و وارد کشور شده‌اند / اسلحه آنها، کلاشینکف بود / سه نفر از تروریست‌ها در جا کشته شدند؛ یک نفر در بیمارستان / تعدادی از تیر‌ها به رژه روندگان و مجریان مراسم هم برخورد کرد / بیشتر شهدا از مردم هستند؛ در بین آنها، دختربچه‌ای با سن کم هم وجود دارد

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به اینکه عوامل حادثه تروریستی صبح امروز در اهواز با کلاشینکف مردم را به رگبار بستند، گفت: سلاح ها در نزدیکی محل رژه از قبل مخفی شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تروریست‌ها از چند روز قبل، سلاح‌ها را در نزدیکی محل رژه اهواز مخفی کرده بودند / اسلحه آنها، کلاشینکف بود / تعدادی از تیر‌ها به رژه روندگان و مجریان مراسم هم برخورد کرد / سه نفر از تروریست‌ها در جا کشته شدند؛ یک نفر در بیمارستان

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به اینکه عوامل حادثه تروریستی صبح امروز در اهواز با کلاشینکف مردم را به رگبار بستند، گفت: سلاح ها در نزدیکی محل رژه از قبل مخفی شده بود.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری‌ها، سردار ابوالفضل شکارچی با اشاره به اینکه امروز ساعت ۹ صبح همزمان با رژه نیروهای مسلح در اهواز یک حادثه تروریستی اتفاق افتاد، اظهار داشت: ۴ نفر تروریست از چند روز قبل از رژه نیروهای مسلح، سلاح هایی را در نزدیکی محل رژه مخفی و در پوشش مردمی خود را به مراسم نزدیک کردند و در پارک پشت جایگاه نیروهای مسلح مستقر شدند.

وی با بیان اینکه این ۴ نفر با سلاح های کلاشینکف مردم را به رگبار بستند، تصریح کرد: در بین شهدای عزیز این حادثه دختربچه ای با سن کم و جانباز ویلچری هم وجود دارد.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه تعدادی از تیرها از بین تماشاچی ها و مردم به رژه روندگان و مجریان مراسم هم برخورد کرده که تعدادی از نیروهای رژه رونده به فیض شهادت رسیدند و تعدادی هم مجروح شدند، افزود: این اقدام تروریستی با عکس العمل سریع و قاطع نیروهای مسلح حاضر در محل مواجه شد.

سردار شکارچی با بیان اینکه نیروهای مسلح با دقت و سرعت عمل بالا سه نفر از تروریست ها را در جا به درک واصل کردند، تصریح کرد: یک نفر از عوامل هم دستگیر شده بود که در بیمارستان به علت شدت جراحات به درک واصل شد.

 

تروریست‌ها در ۲ کشور حاشیه خلیج فارس سازماندهی شدند

سردار ابوالفضل شکارچی همچنین در گفتگو با ایرنا به تشریح آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از محل وقوع این حادثه تروریستی در شهر اهواز پرداخت و افزود: طبق اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از محل وقوع این حادثه مشخص شد که تروریست‌های شرکت کننده در این عملیات مسلحانه کور، سلاح‌های خود را در روز‌های گذشته وارد کشور کرده و در محلی در نزدیکی محل رژه نیرو‌های مسلح پنهان کرده بودند.

سردار شکارچی افزود: بیشترین کشته‌ها و مجروحان از مردم هستند، اما به طور قطعی نمی‌توان آمار دقیق آن را در زمان حاضر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تعداد شهدا که تاکنون اعلام شده بین ۱۰ تا ۱۵ نفر هستند، افزود: بیشتر این شهدا از مردم هستند و تعدادی از مجریان برگزاری رژه ۳۱ شهریور و رژه روندگان از نیرو‌های مسلح نیز در بین آنان وجود دارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تروریست‌ها وابسته به جریان یا گروه خاصی از گروه‌های معاند نظام اسلامی هستند، گفت: این تروریست‌ها نه داعشی هستند و نه وابسته به سایر گروه‌های معاند نظام اسلامی، آنان افرادی هستند که از سوی دو کشور حاشیه خلیج فارس، سازماندهی و آموزش داده شده و وارد کشور شده اند. این افراد به وابسته به آمریکا و موساد، این حادثه کور را رقم زده اند.

سردار شکارچی در پاسخ به این سوال که آیا اخبار منتشر شده از سوی برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی و اجتماعی را در خصوص این حادثه تروریستی تایید می‌کنید، تاکید کرد: ما به هیچ عنوان اخبار ضد و نقیضی که در فضای مجازی و از سوی برخی افراد معلوم الحال منتشر می‌شود را تایید نمی‌کنیم و در حوزه امنیتی و دفاعی هرگونه اطلاع رسانی باید از سوی مقامات ذیصلاح در ستاد کل نیرو‌های مسلح انجام شود.

شکارچی ادامه داد: تروریست پرور، آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و آن‌هایی هستند که از آنان تبعیت می‌کنند رژیم‌هایی که در همسایگی ما و در حاشیه خلیج فارس هستند کانون پرورش تروریست‌ها هستند و جمهوری اسلامی ایران نیز خود امروز قربانی تروریسم است.

نظرات بینندگان