arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷

ساری، نماینده اهواز: دولت در اسرع وقت لیست بازنشستگان را منتشر کند

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اهمیت انتشار لیست بازنشستگان از سوی ادارات اجرایی کشور گفت: این موضوع می‌تواند در شفافیت اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان حائز اهمیت باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اهمیت انتشار لیست بازنشستگان از سوی ادارات اجرایی کشور گفت: این موضوع می‌تواند در شفافیت اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان حائز اهمیت باشد.

علی ساری در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه اگر هر دستگاه اسامی بازنشستگان و تغییر وضعیت آن‌ها را منتشر کند به چه اندازه می‌تواند در شفافیت اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان موثر باشد؟ گفت: این موضوع صددرصد می‌تواند گام مثبتی باشد. مردم هم از دولت و هم از مجلس در این خصوص انتظار دارند. این موضوع برای اولین بار در مجلس مطرح شد. اگرچه در این خصوص از سوی دولت مقاومت می‌شد و دوستانی از دولت می‌گفتند کل بازنشسته‌های کشور در این حوزه ۵۰ نفر هستند.

وی با تاکید بر اینکه «دولت باید برای شفافیت موضوع در اسرع وقت در زمینه انتشار اسامی بازنشستگان اقدام کند» تصریح کرد: اخیرا شنیده‌ام که یکی از دوستان بازنشسته گفته بود درصد جانبازی من با افزایش سن من افزایش پیدا کرده البته من نمی‌توانم این موضوع را از نظر پزشکی تایید یا رد کنم پزشکان باید این موضوع را تایید یا رد کنند.

ساری با بیان اینکه «در برخی از موارد شاهد این هستیم که برخی به نحوی از انحا تلاش می‌کنند که در جایگاه خود باقی بمانند» خاطرنشان کرد: اگر این لیست منتشر شود، گام مثبتی در جهت شفافیت خواهد بود. به امید روزی که تمام مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران موارد مربوط به خود را شفاف کنند. از من نماینده مجلس تا سایر مسئولان.

نماینده مردم اهواز در مجلس درخصوص اینکه انتشار این اسامی به چه میزان می‌تواند از بروز حاشیه و اخبار کذب جلوگیری کند؟ گفت: انتشار اسامی می‌تواند از برخی موارد جلوگیری کند. خود ادارات دقیق‌ترین مرجع برای انتشار این اسامی هستند. این موضوع موجب می‌شود از شایعه‌پراکنی برای افراد جلوگیری شود.

نظرات بینندگان