arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۰۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۹ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷

روحانی: فاصله خانه تا مدرسه باید کوتاه شود / اگر دانش‌آموز در خانواده به گونه‌ای بیندیشد و در مدرسه، فضای دیگری را ببیند، این تناقض مشکل‌آفرین است

رییس جمهوری کاهش فاصله خانه تا مدرسه را ضروری دانست و گفت: اگر دانش آموز در محیط خانواده به یک گونه بیندیشد و وقتی وارد مدرسه می شود، فضای دیگری را ببیند، این فاصله و تناقض برای ما مشکل آفرین است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس جمهوری کاهش فاصله خانه تا مدرسه را ضروری دانست و گفت: اگر دانش آموز در محیط خانواده به یک گونه بیندیشد و وقتی وارد مدرسه می شود، فضای دیگری را ببیند، این فاصله و تناقض برای ما مشکل آفرین است.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» صبح یکشنبه در آیین بازگشایی سال تحصیلی 98 – 1397 که در دبیرستان دخترانه عترت در منطقه 9 تهران برگزار شد، افزود: همه معلمین، برنامه ریزان و مسئولان آموزش و پرورش در سراسر کشور بدانند که فاصله خانه تا مدرسه باید کوتاه شود.

وی با یادآوری این که روز اول مهر سرآغاز تلاش و کوشش برای یادگیری، اندوختن سرمایه های علمی و معنوی در سراسر کشور است، خاطرنشان کرد: امسال این ایام مصادف است با سالروز فداکاری های سرور و سالار آزادگان اباعبدالله حسین (ع) و یارانش که مردم امسال با شکوه تر از همیشه این مراسم را برگزار کردند.

رییس جمهوری روز اول مهر را مهم دانست و گفت: چون یک بار دیگر کار و تلاش برای فراگیری و آموزش لازم و مهارت زندگی را شروع می کنیم و اگر بگوییم همه چیز از مدرسه شروع می شود یا دقیق تر همه چیز از خانه به مدرسه شروع می شود، سخنی به گزاف نگفته ایم.

روحانی افزود: ایمان، اعتقاد، راه زندگی، سبک زندگی، نحوه معاشرت، زبان، نحوه ارتباط گیری، اخلاق، رفتار و توانمندی های علمی و اخلاقی ما از خانه و مدرسه شروع می شود.

وی ادامه داد: اگر دانش آموز در محیط خانواده به گونه ای بیندیشد و وقتی وارد مدرسه می شود، فضای دیگری را ببیند، این فاصله و تناقض برای ما مشکل آفرین است. هم از لحاظ رفتاری، اخلاقی، ارتباطی و هم ارزشی، در مدرسه چه چیزهایی ارزش است و دانش آموز چه چیزهایی را موظف است رعایت کند، در خانه هم چطور.

روحانی یادآور شد: اگر این ارزش در یک راستا نباشد و خدای نکرده متناقض باشد، این جا است که برداشت یک نوجوان برای آینده زندگی توام با ابهام می شود و اولین تردیدها شروع می شود که معلم یا پدر یا مادر راست می گوید، آیا مدرسه درست می گوید یا خانه، همشاگردی های درست حرف می زنند یا اقوام یا در کنار آن کل جامعه و همه رسانه هایی که در اختیار نوجوان قرار دارد، درست می گویند؟

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود یاد قهرمانی های رزمندگان در ایام دفاع مقدس که در 38 سال پیش آغاز شد را گرامی داشت.

روحانی همچنین حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز را تسلیت گفت و افزود: به مردم پرآوازه اهواز، شهری که در دفاع مقدس قهرمانانه ایستاد و هیچگاه نگذاشت خیابانی از این شهرستان در تصرف ابلغیان قرار گیرد را تسلیت می گویم ، متاسفانه روز گذشته مردم عزیز، نوجوانان و کودکان ما به دست عواملی که همه پول، سلاح، سیاست و تبلیغات آنها از همسایگان جنوب خلیج فارس آغاز می شود به خاک و خوش کشیده شدند.

وی گفت: در این حادثه برخی عزیزان که باید امروز یا سال های آینده به مدرسه می رفتند و پدران و مادرانشان که شادمان از آغاز سال تحصیلی باشند، داغدار شدند.

نظرات بینندگان