arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۴ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷

الشرق الاوسط: سرکرده داعش به افغانستان منتقل شد

روزنامه 'الشرق الاوسط' چاپ لندن ادعا کرد که 'ابوبکر البغدادی' سرکرده گروه تروریستی 'داعش' به افغانستان منتقل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه 'الشرق الاوسط' چاپ لندن ادعا کرد که 'ابوبکر البغدادی' سرکرده گروه تروریستی 'داعش' به افغانستان منتقل شده است.

به گزارش روز یکشنبه این روزنامه به نقل از مقامات امنیتی پاکستان، البغدادی وارد ایالت 'ننگرهار' در شرق افغانستان شده است.

سرکرده یکی از گروه های پاکستان که خواست نامش فاش نشود، ادعا کرد: انتقال البغدادی پس از ورود صدها عضو داعش به خاک افغانستان طی شش ماه گذشته صورت گرفت.

وی همچنین مدعی شد که بیشتر تروریستهای داعش منتقل شده به افغانستان در حال حاضر در ایالت ننگرهار در شرق این کشور مستقر شده اند و دستگاه اطلاعاتی پاکستان با رصد تحرکات آنها تلاش می کند از تماس تروریستها با قبایل پاکستان جلو گیری کند.

وی افزود: در میان داعشی های منتقل شده به افغانستان صدها عرب و غیر عرب وجود دارد که همگی تا پایان سال گذشته در سوریه فعال بودند .

وی ماموریت بعدی تروریست های داعش ر ا کارشکنی در مسیر 'طالبان' برای رسیدن به حکومت در افغانستان و ایجاد اختلاف میان پاکستان و افغانستان از طریق اجرای عملیات تروریستی در خاک دو کشور ذکر کرد.

گروه تروریستی داعش با اجرای چندین عملیات تروریستی در مناطق مسکونی شهر 'جلال آباد' مرکز ایالت ننگرهار از جمله در نزدیکی مرکز درمانی و کمیته مهاجران تعداد زیادی از غیر نظامیان را به قتل رسانده است .

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان