arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷

حضور «دکتر روبات ها» در بیمارستان های چین /  ارائه خدمات پزشکی اورژانسی / تسهیل روند درمان

بسیاری از شرکت های خدمات درمانی چین اقدام به طراحی خدماتی مبتنی بر هوش مصنوعی کرده اند. در این میان طرح دکتر روبات ها از استقبال بسیار بالایی برخوردار شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از شرکت های خدمات درمانی چین اقدام به طراحی خدماتی مبتنی بر هوش مصنوعی کرده اند. در این میان طرح دکتر روبات ها از استقبال بسیار بالایی برخوردار شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، دکتر روبات ها از طرح هایی هستند که بازدهی بالایی خواهند داشت. این موضوع در کشوری مثل چین که جمعیتی قابل توجه دارد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

طرح دکتر روبات شامل دستگاه کوچکی است که  به سرعت ضربان قلب را ثبت می کند و سپس تمامی علائم حیاتی بیمار را رصد و در برنامه هوشمند خود با کمک هوش مصنوعی طبقه بندی می کند.

این دستگاه هوشمند توسط دکتر پینگ طراحی شده و در نمایشگاه جهانی AI Expo در شانگهای طی سال 2018 به نمایش عموم گذاشته شده است. طبق گزارش کمیته ملی سلامت چین این کشور  در سال 2017 در حدود 1،4 میلیارد نفر جمعیت ثبت کرده است.

اما این حجم از جمعیت به حمایت های پزشکی نیاز دارند. حمایتی که قشر پزشک و پرستار چین پاسخگوی آنان نخواهد بود.بر مین اساس است که هوش مصنوعی وارد خدمات پزشکی چینی ها شده است. جی پین، سخنگوی این شرکت، در گفتگو با مطبوعات اعلام کرد که این شرکت روزانه 500 هزار درخواست مشاوره آنلاین دریافت می کند.

این دکتر هوشمند برای خدمات اورژانسی نیز بسیار کاربردی خواهد بود. درواقع اطلاعات این دستگاه به پزشک اورژانس نیز کمک می کند به سرعت خدمات درمانی را به کاربران ارائه کنند.

این پزشک هوشمند یک برنامه تلفن همراه نیز دارد. برنامه ای که بیماران در آن اطلاعات شخصی خود، تاریخ معاینه پزشکی و مواردی مشابه را وارد می کنند و در نهایت یک فهنرست اطمینان می گیرند.

جالب است بدانید در حال حاضر برخی از شرکت های آمریکایی و اروپایی، کارآفرینان و محققان نیز برای تطبیق این فناوری با نیازهای بهداشتی مختلف، استقبال کرده اند.

نظرات بینندگان