arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۱ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷

نخست وزیر انگلیس: ایران به برجام پایبند است

«ترزا می» نخست وزیر انگلیس با تاکید بر حفظ برجام گفت که ایران به این توافق هسته ای پایبند است.ما معتقدیم که این توافق باید حفظ شود و طرف های دیگر نیز که در حصول توافق مشارکت داشتند، همگی اعتقاد دارند که باید حفظ شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر انگلیس: ایران به برجام پایبند استنخست وزیر انگلیس در مصاحبه ای با شبکه سی.بی.اس اظهار داشت: با توجه به آنچه که شاهدیم، معتقدیم که ایران این کار را انجام می دهد.
وی در این گفت وگو که مشروح آن روز دوشنبه منتشر می شود، افزود: ما معتقدیم که این توافق باید حفظ شود و طرف های دیگر نیز که در حصول توافق مشارکت داشتند، همگی اعتقاد دارند که باید حفظ شود. 
ترزا می با بیان اینکه مساله پایبندی ایران به توافق هسته ای موضوعی است که او و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص آن «اختلاف نظر» دارند اما گفت: ما با آمریکا موافقیم که باید به جنبه های دیگر رفتار ایران هم بپردازیم. 
به نوشته تارنمای سی.بی.اس، نخست وزیر انگلیس از موشک های بالستیک و نحوه عملکرد ایران در منطقه به عنوان سایر موضوعاتی نام برد که به زعم او باید به آنها پرداخت. 
او در یک ادعای تکراری دیگر، گفت: ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که توافق هسته ای مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته ای می شود.
این ادعا در حالی است که ایران بارها این ادعاها را رد کرده و گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای و پایبندی ایران به برجام را همواره تایید کرده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت از برجام خارج شد؛ اقدامی که با اعتراض شدید طرف های برجام مواجه شد. ترامپ اعلام کرد، تحریم هایی را که طبق برجام برداشته شده بود، باز می گرداند.
اتحادیه اروپا اعلام کرده که با اجرای «قانون انسداد» از شرکت های اروپایی در مقابل تحریم های آمریکا حمایت می کنند

نظرات بینندگان