arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷

پمپئو: ترامپ آماده دیدار دوم با کیم است

'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا علاقه مند به دیدار دوم با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در آینده نه چندان دور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا علاقه مند به دیدار دوم با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در آینده نه چندان دور است.

به گزارش ایرنا از شینهوا، پمپئو روز یکشنبه به وقت آمریکا تاکید کرد که 'دونالد ترامپ' آمادگی کامل دارد تا در زمان مناسب با رهبر کره شمالی دیدار کند و ما امیدواریم که این دیدار در آینده ای نه چندان دور برگزار شود.
کاخ سفید بعد از ارسال نامه دوم رهبر کره شمالی به رییس جمهوری آمریکا در اوایل سپتامبر اظهار امیدواری کرد دومین نشست سران به زودی میان رهبران دو کشور برگزار شود نشست نخست 22 خرداد در سنگاپور برگزار شده بود.
وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت گفت: ما باید شرایط و تدارکات مناسب را برای برگزاری این نشست فراهم کنیم.
تنش در شبه جزیره کره کاهش یافته است زیرا 'مون جائه این' رئیس جمهوری کره جنوبی نیز هفته گذشته یک سفر تاریخی به پیونگ یانگ داشت و پیوند نزدیکتری با رهبر این کشور برقرار کرد.
پمپئو با قدردانی از گام های مثبت روابط بین دو کره ای اعلام کرد از همتای خود در کره شمالی دعوت کرده است تا هفته آینده در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک شرکت کند.
با این حال اختلافات کره شمالی و آمریکا همچنان در برخی موضوعات مانند زمانبندی خلع سلاح هسته ای، تحریم های آمریکا علیه پیونگ یانگ و زمان اعلام پایان جنگ دو کره باقی مانده است.
با این حال وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد خلع سلاح کره شمالی باید قبل از اعطای هرگونه امتیازی به این کشور تکمیل شود.
آمریکا تا کنون برخی اقدامات کره شمالی در راستای خلع سلاح هسته ای از جمله نابودی سایت آزمایش های هسته ای 'یونگ بیون' را نادیده گرفته است.

نظرات بینندگان