arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷

پمپئو به طور تلویحی پیشنهاد کیم جونگ اون را رد کرد: تحریم‌های کره‌شمالی تا زمان خلع سلاح هسته‌ای کامل، کاهش نمی‌یابد

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی تا زمانی که این کشور خلع سلاح هسته‌ای را کامل نسازد، کاهش نخواهند یافت. این صحبت‌های وزیر امور خارجه آمریکا بعد از آن مطرح شد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دیدار مجدد با رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی پیشنهاد داد که در ازای امتیازاتی از سوی آمریکا مکان اصلی سایت هسته‌ای اصلی خود را تعطیل کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی تا زمانی که این کشور خلع سلاح هسته‌ای را کامل نسازد، کاهش نخواهند یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این صحبت‌های وزیر امور خارجه آمریکا بعد از آن مطرح شد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دیدار مجدد با رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی پیشنهاد داد که در ازای امتیازاتی از سوی آمریکا مکان اصلی سایت هسته‌ای اصلی خود را تعطیل کند.

با این حال مقام‌های دولت آمریکا هنوز پیامی دال بر آمادگی‌شان برای ارائه امتیازات خاص به پیونگ یانگ نفرستاده‌اند.

پمپئو در صحبت‌هایش در مصاحبه با فاکس نیوز به اینکه آمریکا اعلام پایان جنگ دهه ۱۹۵۰ کره را مدنظر دارد اشاره‌ای نکرد. این مساله یکی از مطالبات کره شمالی به نشانه کاهش خصومت‌ها از جانب آمریکا بوده است.

پمپئو به فاکس نیوز گفت: هرکسی ایده خود را از اینکه یک امتیاز چه چیزی می‌تواند باشد، دارد. برخی گمان می‌کنند اینکه دونالد ترامپ برای دیدار با کیم جونگ اون به سنگاپور رفت یک امتیاز دادن است. من اینطور فکر نکرده‌ام و رئیس‌جمهور نیز چنین فکری نمی‌کند.

او اظهار داشت: چیزی که ما صراحتا گفته‌ایم این است که تحریم‌های اقتصادی به عنوان نیرو محرکه دستیابی به نتیجه‌ای که به دنبالش هستیم کاهش نخواهد یافت و شورای امنیت سازمان ملل نیز تحریم‌هایش را تا زمانی که ما به خلع سلاح هسته‌ای نهایی دست پیدا کرده باشیم کاهش نخواهد داد.

پمپئو همچنین از همتای خود از کره شمالی دعوت کرد تا نشستی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل طی هفته جاری داشته باشند.

ترامپ که اخیرا تمایلش را برای دومین نشست با رهبر کره شمالی اعلام کرده، همچنین دیداری با مون جائه این، رئیس‌جمهور کره‌ جنوبی خواهد داشت تا در جریان تحولات مربوط به سفر اخیرش به پیونگ یانگ قرار بگیرد.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل به شبکه سی‌بی‌اس گفت: ترامپ به تدابیر نصفه و نیمه علاقه‌ای ندارد و می‌خواهد کره شمالی به بازرسان اجازه ورود به همه سایت‌هایش را به منظور بررسی روند خلع سلاح هسته‌ای بدهد.

نظرات بینندگان