arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷

روسیه: تا دو هفته آینده به سوریه اس ۳۰۰ می‌دهیم

وزیر دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که این کشور سامانه‌های موشکی پیشرفته اس-۳۰۰ را ظرف دو هفته آینده به ارتش سوریه تحویل خواهد داد تا امکانات دفاعی این کشور با توجه به حادثه رخ داده برای هواپیمای ایل-۲۰ روسی، تقویت شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد، سامانه‌های موشکی «اس-۳۰۰» ظرف دو هفته آینده به ارتش سوریه تحویل داده خواهد شد تا امکانات دفاعی این کشور در برابر تهدیدات هوایی بطور قابل توجهی تقویت گردد.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که این کشور سامانه‌های موشکی پیشرفته اس-300 را ظرف دو هفته آینده به ارتش سوریه تحویل خواهد داد تا امکانات دفاعی این کشور با توجه به حادثه رخ داده برای هواپیمای ایل-20روسی، تقویت شود.

شایگو تاکید کرد که این سامانه می‌تواند هر نوع تهدید هوایی در فاصله بیش از 250 کیلومتری را رهگیری کرده و به طور همزمان چندین هدف هوایی را نابود سازد.

وزیر دفاع همچنین گفت که این سامانه موشکی با دارا بودن امنیت بسیار بالا و سرعت فوق العاده خود، توان رزمی پدافند هوایی سوریه را به طور قابل توجهی تقویت خواهد کرد.

شایگو همچنین یادآور شد که پست‌های فرماندهی نیروهای متحد و پدافند هوایی در سوریه به سیستم‌های خودکار روسی مجهز خواهند شد تا عدم بروز چنین سوانحی برای هواپیماهای روسی در آینده تضمین گردد.‎

نظرات بینندگان