arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷
رییس انجمن صنایع سلولزى ایران:

"برای یک سال آینده هم دستمال کاغذی و پوشک و... وجود دارد"

عباس فصیح خوشگرد رییس انجمن صنایع سلولزى ایران با بیان این که حدود ٥٠درصد مشکل تامین محصولات سلولزى در کشور برطرف شده، گفت: کارخانه‌هاى تولید محصولات سلولزى کشور با بالاترین توان مشغول به کار هستند و تا هفته آینده مشکل بازار به طور کامل رفع خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رییس انجمن صنایع سلولزى ایران با بیان این که حدود ٥٠درصد مشکل تامین محصولات سلولزى در کشور برطرف شده، گفت: کارخانه‌هاى تولید محصولات سلولزى کشور با بالاترین توان مشغول به کار هستند و تا هفته آینده مشکل بازار به طور کامل رفع خواهد شد.

عباس فصیح خوشگرد با تاکید بر این که در حال حاضر براى تامین مواد اولیه، تولید و توزیع محصولات سلولزى هیچ گونه مشکلى وجود ندارد، افزود: تمامى محصولات سلولزى از جمله پوشک بچه و بزرگسال، دستمال کاغذى و نوار بهداشتى بانوان به اندازه کافى تولید مى شود و براى آینده نیز در تامین این محصولات نگرانى وجود ندارد.

فصیح خوشگرد ادامه داد: میزان تولید محصولات سلولزى برای نیاز١٢٠میلیون نفر است و اگر مردم فشار خارج از عرف به بازار وارد نکنند، به اندازه کافى محصول داریم و جاى نگرانى نیست.

رییس انجمن سلولزى ایران همچنین با بیان این که در حال حاضر کارخانه هاى تولید محصولات سلولزى در سه شیفت مشغول به کار هستند، تصریح کرد: با توجه به این که هفته گذشته تعطیلات داشته‌ایم اما مى توان گفت حدود ٥٠درصد مشکل بازار برطرف شده است.

او با تاکید بر این که فروشگاه ها و سوپرمارکت ها مدام در حال رصد شدن هستند، اضافه کرد: با مراجعه به بازار مى بینیم که اوضاع خیلى بهتر از قبل شده و اطمینان مى دهیم که تا هفته آینده تمام مشکلات در زمینه تولید و توزیع و تامین این محصولات حل شود.

خوشگرد اعلام کرد: اطمینان مى دهیم پوشک، دستمال و نواربهداشتى بانوان براى امروز، هفته آینده، یک ماه بعد و حتى یکسال آینده به اندازه کافى موجود است و جاى نگرانى نیست.

وى به مسئله احتکار محصولات سلولزى اشاره کرد و گفت: حتى یک مورد احتکار هم در زمینه محصولات ایرانى نداشته ایم و تمام محصولاتى که برچسب احتکار بر روى آن درج شده مربوط به برندهاى خارجى است که اغلب به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

خوشگرد به آزادشدن مواد اولیه تولید محصولات سلولزى از جمله تیشو اشاره و بیان کرد: عمده دلایل افزایش قیمت محصولات سلولزى به دلیل وارداتى بودن تمام مواد اولیه تولید این محصولات و همچنین مشکل پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز است.

رییس انجمن صنایع سلولزى ایران تاکید کرد: با توجه به وابستگى قیمت این محصولات به نرخ ارز بازار ثانویه، اگر نرخ این بازار کاهش، افزایش و یا ثبات داشته باشد قیمت محصولات ما نیز تغییر خواهد کرد اما پیش بینى ما کاهش نرخ ارز ثانویه و ارزان شدن قیمت محصولات سلولزى است.

منبع : اقتصادآنلاین 

نظرات بینندگان