arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷

آمریکا فروش قطعات یدکی اف ۱۶ و تجهیزات نظامی به تایوان را تایید کرد

وزارت خارجه آمریکا به رغم هشدار چین، فروش ۳۳۰ میلیون دلار تجهیزات نظامی به تایوان را تایید کرد. فروش این تجهیزات نظامی به تایوان در حالی است که این موضوع اقدامی تحریک کننده در روابط پکن و واشنگتن به شمار می‌رود؛ چرا که چین براساس سیاست «چین واحد» تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه آمریکا به رغم هشدار چین، فروش ۳۳۰ میلیون دلار تجهیزات نظامی به تایوان را تایید کرد.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا فروش قطعات یدکی جنگنده اف ۱۶ و دیگر هواپیما‌های نظامی به تایوان را تایید کرد.
فروش این تجهیزات نظامی به تایوان در حالی است که این موضوع اقدامی تحریک کننده در روابط پکن و واشنگتن به شمار می‌رود؛ چرا که چین براساس سیاست «چین واحد» تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند.
پنتاگون با توصیف تایوان به عنوان «کشوری که نیرویی مهم برای ثبات سیاسی، موازنه نظامی و پیشرفت اقتصادی در منطقه است'، فروش این تسلیحات را باعث ارتقای روابط دو جانبه دانست.
به گفته پنتاگون، قرارداد فروش قطعات یدکی جنگنده‌های اف ۱۶، سی ۱۳۰، اف ۵ و دیگر سامانه‌های هوایی و همچنین عناصر لجستیکی مرتبط را پوشش می‌دهد.
پنتاگون همچنین در بیانیه خود تاکید کرد که فروش این تجهیزات برای نگهداری ناوگان دفاعی و هوایی تایوان بوده و موازنه نظامی در منطقه را بر هم نمی‌زند.
چین همواره مقاصد آمریکا از روابط با تایوان را به دیده تردید نگریسته و استفاده از گزینه نظامی برای بازگرداندن این جزیره به خاک چین را رد نکرده است.
شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در دیدار «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا از پکن در ماه ژوئن (خرداد ماه) گفت که کشورش به صلح پایبند است، اما حتی یک وجب از خاک خود را نیز تسلیم نخواهد کرد.
رابطه آمریکا با تایوان یکی از موضوعات تنش زا در روابط واشنگتن و پکن است که در حال حاضر نیز به دلیل جنگ تجاری میان دو طرف در اوج تنش است.

نظرات بینندگان