arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷

عبدالله عبدالله: ۴۰ سال جنگ براثر مداخلات خارجی بر افغانستان تحمیل شد

عبدالله عبدالله، رئیس‌اجرایی دولت افغانستان گفت که حکومت افغانستان از کشور و زندگی مردم و نیز حقوق آنان بر اساس قانون اساسی دفاع می‌کند، اما در عین حال آماده‌ است تا با مخالفانی که خشونت را کنار بگذارند و تعهد خود را به افغانستان متحد، دموکراتیک، صلح‌جو و مرفه اعلام نمایند، مذاکره و صلح کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رییس اجرایی دولت افغانستان در اجلاس نلسون ماندلا باردیگر ازآمادگی کابل برای گفتگو با مخالفان مسلح خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از طلوع نیوز، عبدالله عبدالله، رئیس‌اجرایی دولت افغانستان گفت که حکومت افغانستان از کشور و زندگی مردم و نیز حقوق آنان بر اساس قانون اساسی دفاع می‌کند، اما در عین حال آماده‌ است تا با مخالفانی که خشونت را کنار بگذارند و تعهد خود را به افغانستان متحد، دموکراتیک، صلح‌جو و مرفه اعلام نمایند، مذاکره و صلح کند.

عبدالله ضمن یادآوری این نکته که حمایت و پشتیبانی از صلح مسئولیت همگانی است گفت: شاهد درد و رنج و بی‌عدالتی ملیون‌ها انسان در روی زمین هستیم که از خشونت‌های بی‌رحمانه و کور ناشی از هراس افکنی، بی‌عدالتی، نابرابری و سوء استفاده رنج می‌برند.

وی افزود : من اینجا و امروز نماینده مردم، کشور و جامعه‌ای هستم که در ۴۰ سال گذشته شاهد درگیری، مداخلات خارجی و رنج فراوانی بوده که به رغم اراده و خواست ما از خارج بر مردم ما تحمیل شده است.

عبدالله تصریح کرد: تعهد حکومت کابل نیازمند اقدامات عملی، فراتر از وعده‌های میان تهی است. پیام حکومت روشن است ما از کشور و زندگی مردم خود و حقوق آنان براساس قانون اساسی دفاع می‌کنیم. اما در عین حال آماده هستیم با مخالفان آشتی پذیر مسلحی که خشونت و هراس افکنی را کنار بگذارند و تعهد خود را به افغانستان متحد، دموکراتیک، صلح‌جو و از نگاه اقتصادی مرفه اعلام نمایند وارد مذاکره شویم.

نظرات بینندگان