arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷

وال استریت ژورنال: با ارسال «اس-۳۰۰» باید ایده همکاری روسیه با تل آویو علیه ایران را کنار گذاشت

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» پیرامون ارسال سامانه موشکی قدرتمند «اس-۳۰۰» به سوریه نوشت: خوشبینانی که فکر می‌کنند «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با تل آویو و آمریکا همکاری می‌کند تا ایران را از سوریه بیرون کند ممکن است مجبور به تفکر مجدد شوند. بعید است این سامانه یک هواپیمای روس را به اشتباه هدف قرار دهد. سامانه اس-۳۰۰ بسیار مرگبار است و تهدیدی جدی برای هواپیما‌های اسرائیلی خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

روزنامه آمریکایی در یادداشتی نوشت که سامانه «اس-۳۰۰» بسیار مرگبار است و استقرار آن در سوریه تهدید جدی برای هواپیما‌های رژیم صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» روز دوشنبه در یادداشتی پیرامون ارسال سامانه موشکی قدرتمند «اس-۳۰۰» به سوریه نوشت: خوشبینانی که فکر می‌کنند «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با تل آویو و آمریکا همکاری می‌کند تا ایران را از سوریه بیرون کند ممکن است مجبور به تفکر مجدد شوند.

روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد سامانه موشکی بسیار قدرتمند اس-۳۰۰ خود را در دو هفته به سوریه بفرستد. کرملین پس از سقوط یک فروند هواپیمای «ایلوشین» خود در سوریه و در حالی‌که جنگنده‌های اسرائیلی پشت این هواپیما پنهان شده بودند، این تصمیم را اتخاذ کرد.

بر اساس این گزارش، یک فروند هواپیمای شناسایی ایلوشین-۲۰ نیروی هوایی روسیه دوشنبه گذشته حین گشتزنی بر فراز دریای مدیترانه، از صفحه رادار محو شد. غربی‌ها مدعی شدند که این هواپیما با آتش ضدهوایی ارتش سوریه ساقط شده است. این اتفاق در هنگام حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و همزمان با پاسخ سنگین آتشبار‌های ارتش سوریه به جنگنده‌های ناقض حریم هوایی این کشور رخ داد.

وزارت دفاع روسیه یک روز پس از این حادثه اعلام کرد که این کار «در نتیجه اقدام‌های غیرمسئولانه نیرو‌های اسرائیل» رخ داده و، چون روس‌ها تنها یک دقیقه پیش از حمله به ارتش سوریه، از تصمیم صهیونیست‌ها مطلع شده‌اند، وقت کافی برای دور ماندن از میدان درگیری نداشته‌اند، در نتیجه مسکو این حق را دارد تا این اقدام غیرمسئولانه رژیم صهیونیستی را پاسخ دهد.

وال استریت ژورنال نوشت: بعید است این سامانه یک هواپیمای روس را به اشتباه هدف قرار دهد. سامانه اس-۳۰۰ بسیار مرگبار است و تهدیدی جدی برای هواپیما‌های اسرائیلی خواهد بود.

این روزنامه با اشاره به حملات هوایی رژیم اسرائیل به اهدافی در سوریه نوشت: تل آویو نمی‌تواند تقویت نظامی ایران در سوریه به ویژه حزب الله لبنان با دارا بودن تخمینی ۱۵۰ هزار موشک یا راکت را تحمل کند.

به نوشته این روزنامه، آمریکا و بنیامین نتانیاهو تلاش کرده‌اند ولادیمیر پوتین را به دور شدن از ایران متقاعد کنند، اما این تلاش‌ها اثر کمی خواهد داشت. تل آویو بدون شک سعی خواهد کرد از وقوع حادثه‌ای که به نیرو‌های روسیه آسیب می‌رساند جلوگیری کند، اما هیچ گزینه‌ای را برای دور کردن نیرو‌های ایران از مرز با سوریه ندارد.

وال استریت ژورنال در خاتمه این یادداشت نوشت: فروش اس-۳۰۰ به سوریه یکی دیگر از نشانه‌هایی است که پوتین می‌خواهد به کمک آن برای آمریکا و متحدانش مشکل ایجاد کند.

یک وبگاه صهیونیستی نیز روز گذشته از ناتوانی نیروی هوایی ارتش این رژیم برای مقابله با جنگال گسترده روسیه در مدیترانه خبر داد.

«دبکا فایل» در این زمینه به نقل از کارشناسان خود نوشت: برای نخستین بار است که یک قدرت جهانی علیه تل آویو اعلام جنگال (جنگ الکترونیک) کرده و چنین رویدادی بنیامین نتیانیاهو و «گادی آیزنکوت» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح را با چالش‌هایی مواجه می‌کند.

نظرات بینندگان