arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷
جهت رای‌گیری مجلس؛

کمیسیون امنیت ملی لایحه CFT را به صحن علنی ارجاع کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: امروز کمیسیون به بررسی و جمع‌بندی آخرین نقطه‌نظرات پیرامون لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم با حضور نمایندگان ارگان‌های مختلف پرداخت.از آنجا که مجلس دو ماه بررسی این لایحه را مسکوت گذاشته بود، امروز بعد از گذشت مهلت مذکور کمیسیون این لایحه را بررسی کرد و موضوع را جهت طرح و رای‌گیری به صحن مجلس ارائه نمود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ارجاع لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) به هیات رئیسه مجلس برای بررسی در صحن علنی خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز کمیسیون به بررسی و جمع‌بندی آخرین نقطه‌نظرات پیرامون لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم با حضور نمایندگان ارگان‌های مختلف پرداخت.

وی افزود: از آنجا که مجلس دو ماه بررسی این لایحه را مسکوت گذاشته بود، امروز بعد از گذشت مهلت مذکور کمیسیون این لایحه را بررسی کرد و موضوع را جهت طرح و رای‌گیری به صحن مجلس ارائه نمود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی حادثه تروریستی اهواز را از دیگر موارد کاری امروز این کمیسیون برشمرد و گفت: این جلسه با حضور وزرای اطلاعات و کشور، فرمانده نیروی زمینی ارتش، مسئولان استان خوزستان جهت بررسی ابعاد و جزئیات حادثه تروریستی اهواز برگزار شد. دستگاه‌ها گزارشی از وظایف و اقدامات خود ارائه کردند.

به گفته نجفی، در این جلسه مواردی همچون ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از فشار حوادث مشابه، همگرایی و همکاری فزاینده ارگان‌های ذی‌ربط، اهتمام توسعه اقتصادی و اجتماعی در استان خوزستان برای نیل به توسعه پایدار، عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم، اشراف اطلاعاتی ایران علی‌رغم بالا بودن حجم تلاش برای اقدامات تروریستی مطرح و مقرر شد دو کمیته امنیت و اقتصادی کمیسیون گزارشاتی را جمع‌بندی کرده و ارائه کنند.

نظرات بینندگان