arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷

وزیر خارجه انگلیس: برجام برای امنیت جهان حیاتی است

جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس توافق هسته‌ای را سندی حیاتی برای امنیت جهان دانست و تصریح کرد که لندن به این توافق پایبند خواهد ماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه انگلیس: برجام برای امنیت جهان حیاتی استهانت پس از ملاقات با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار کرد: ما از تداوم اجرای برجام اطمینان حاصل خواهیم کرد و ایران نیز بایستی اقدام مشابهی را صورت دهد. 
او همچنین در این دیدار حمله تروریستی به رژه نظامی در اهواز را به‌شدت محکوم و مراتب تسلیت خود را ابلاغ کرد.
شنبه گذشته یک گروه مسلح تروریستی وابسته به گروهک تجزیه‌طلب موسوم به 'جنبش عربی آزادی‌بخش الاحوازی' در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز با پوشیدن لباس نظامیان به مردم و جایگاه مسئولان، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کردند.
در این حمله تروریستی 25 تن به شهادت رسیدند و 60 تن دیگر زخمی شدند که درمیان قربانیان تعدادی کودک و غیرنظامی نیز دیده می‌شود.
در جریان دیدار وزیران امورخارجه ایران و انگلیس سایر مسائل دوجانبه نیز مورد رایزنی قرار گرفت.
بر اساس گزارش وزارت امور خارجه انگلیس، هانت موضوع «نازنین زاغری راتکلیف» شهروند ایرانی دو تابعیتی که به جرم جاسوسی در ایران زندانی‌شده است را مطرح کرده و خواستار آزادی سریع وی شده است.
این زندانی مدیر پروژه شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» است که فروردین‌ماه سال 1395 دستگیر شد. سپاه ثارالله کرمان مدتی بعد در بیانیه‌ای درباره این دستگیری اعلام کرد: «طی اقدامات اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی و حقیقی یکی از سر شبکه‌های اصلی وابسته به بیگانگان که مأموریت‌های مختلفی درراستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، شناسایی و دستگیر شد.» پرونده وی سپس موردبررسی قرار گرفت و وی در دادگاه انقلاب به 5 سال حبس محکوم شد.
به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه ایران روز گذشته (دوشنبه) نیز در دیدارهای فشرده دیپلماتیک خود در مقر سازمان ملل متحد با وزیران امورخارجه فرانسه، چین و هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاقات کرد.
ظریف همچنین شامگاه دوشنبه در نشست گروه ١+٤ در مورد برجام شرکت کرد و پس از آن به قرائت بیانیه مشترک با فدریکا موگرینی پرداخت.
این نخستین بیانیه مشترک پس از سال ١٣٩٤ است.

نظرات بینندگان