arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷

استقلال درباره سوپرجام به دادگاه بین المللی ورزش شکایت کرد

باشگاه استقلال با پرداخت هزینه های دادرسی و همین طور ارائه ادله قانونی و مدارک، شکایت خود را به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) ارسال کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استقلال درباره سوپرجام به دادگاه بین المللی ورزش شکایت کردبازی تیم های استقلال و پرسپولیس از سری رقابت های سوپرجام که قرار بود طبق برنامه 29 تیرماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود، با امتناع استقلال از حضور در این بازی برگزار نشد.
بر این اساس سازمان لیگ بازی را 3 - صفر به سود پرسپولیس اعلام کرد و بدنبال آن کمیته انضباطی و کمیته استیناف نیز رای صادره را تایید کردند.
با این وجود مسئولان باشگاه استقلال که معتقد بودند هرگز از حضور در سوپرجام انصراف نداده و تنها خواستار تعویق زمان برگزاری این دیدار بودند، تهدید کردند که به دادگاه حکمیت ورزش شکایت می کنند. 
دقایقی قبل شکایت نامه رسمی باشگاه استقلال به دادگاه حکمیت ورزش ( cas) ارسال شد.
امیر حسین فتحی مدیر عامل باشگاه استقلال با انتقاد از رای صادر شده درباره سوپرجام و پس از اعتراضات گسترده هواداران این تیم در شبکه های مجازی، متعهد شد تا رای کمیته استیناف را به دادگاه حکمیت ورزشی برده تا تصمیم عادلانه در این خصوص از طریق این نهاد معتبر تعیین شود.
فتحی پیش از این خاطرنشان کرده بود که این تیم مدارک و مستندات خود را به طور کامل در خصوص این پرونده در اختیار دادگاه عالی ورزش خواهد گذاشت و پیگیری ویژه ای انجام خواهد داد تا در سریع ترین زمان ممکن به هدف خود برسد.
دادگاه عالی ورزش «CAS» یک سازمان شبه ‌قضایی است که به منظور حل و فصل اختلافات مربوط به ورزش از طریق حکمیت بنیانگذاری شده که مقر آن در لوزان سوئیس است.

نظرات بینندگان