arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷

موگرینی: مطمئنم که اروپا به همراه دیگران می‌تواند برجام را حفظ کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان داشت: «با اروپایی و البته با روس‌ها، چینی‌ها و دیگران در جهان، سازوکاری را کانال‌هایی به منظور حفظ تجارت با ایران ایجاد کرده‌ایم، سازوکاری که می‌تواند ادامه این تجارت را صرف‌نظر از تحریم‌های ثانویه اعمالی از سوی آمریکا تضمین کند.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موگرینی: مطمئنم که اروپا به همراه دیگران می‌تواند برجام را حفظ کندفدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که مطئمن است که علیرغم عزم ترامپ برای پایان بخشیدن به توافق هسته‌ای، اروپا و دیگران می‌توانند توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «با اروپایی و البته با روس‌ها، چینی‌ها و دیگران در جهان، سازوکاری را کانال‌هایی به منظور حفظ تجارت با ایران ایجاد کرده‌ایم، سازوکاری که می‌تواند ادامه این تجارت را صرف‌نظر از تحریم‌های ثانویه اعمالی از سوی آمریکا تضمین کند.»

موگرینی در گفتگو با سی‌ان‌ان اظهار داشت: «در حال بررسی جزئیات فنی [این سازوکار] هستیم. کشورهای عضو در حال کار روی جزئیات فنی هستند. ما در حال ایجاد سازوکاری هستیم که ادامه تجارت را تضمین کند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص توان این اتحادیه برای پیشبرد این طرح در مقابل فشارها و تحریم‌های آمریکا گفت: «من نمی‌گویم که این کاری سهل است. و اطمینانی که دارم، حد و حدودی دارد، زیرا در واقع محیطی که در آن عمل می‌کنیم، محیط دشواری است. اما نسبت به ارزش آنچه که انجام داده‌ایم متقاعد هستم. و من [از بابت آن] متقاعد شده‌ام، زیرا نتایج را مشاهده کرده‌ام.»

موگرینی افزود: «ایالات متحده نمی‌تواند فکر کند که تصمیم‌های سیاستی خود را علیه کشورهای دارای حق حاکمیت و سازمان‌ها اعمال کند. بنابراین اروپایی‌ها حق مشروعی دارند که تصمیم بگیرند با چه طرفی کسب‌وکار و تجارت داشته باشند؛ و این چیزی است که نه تنها ما اروپایی‌ها بلکه دیگر کشورهای جهان انجام می‌دهند.»

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان