arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷

رئیس جمهوری نیجریه: شورای امنیت نیاز به اصلاحات دارد

«محمدو بوهاری» رئیس جمهوری نیجریه سه شنبه شب در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت، شورای امنیت نیاز به انجام اصلاحات دارد و همه باید بدانند که اصلاح ساختار آن به نفع همه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهوری نیجریه: شورای امنیت نیاز به اصلاحات داردبوهاری افزود، باید از تلاش ها برای بازنگری در ساختار شورای امنیت حمایت کرد تا این نهاد در ساختار و شکل جدید برای همه جهان عادلانه تر باشد و از سوی دیگر باید کاری کرد که سازمان ملل ارتباط مستحکمی با همه ملت ها داشته باشد.
وی در مورد مهاجرت غیر قانونی نیز گفت، مهاجرت غیر قانونی باعث شده است شمار زیادی از مردم جان خود را از دست بدهند و از سوی دیگر باعث تشدید احساسات نژادپرستانه شود.
بوهاری در مورد اوضاع خاورمیانه هم گفت، شرایط در خاورمیانه رو به بدتر شدن پیش می رود اما بحران ها در این منطقه حل نشدنی نیست، تا مدت ها بحران در روابط اتیوپی و اریتره وجود داشت و بالاخره حل شد، این الگوی خوبی برای حل بحران ها در خاورمیانه است.
وی اوضاع بد در نوار غزه را نیز نتیجه استفاده از خشونت مفرط دانست و گفت، اقدامات یکجانبه باعث می شود صلح به خطر افتد. 
سخنرانی سران و مقامات بلندپایه کشورهای جهان از روز سه شنبه در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان مل متحد آغاز شد و رهبران بلندپایه کشورهای شرکت کننده در این نشست به تبیین و تشریح دیدگاههای خود و کشورهایشان در باره مهمترین مسائل جهان می پردازند.
براساس برنامه اعلام شده ، سخنرانی مقامات بلندپایه کشورهای شرکت کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با احترام به کوفی عنان دبیرکل فقید این سازمان شروع شد، تا دوشنبه هفته آینده ( نهم مهرماه ) به طول خواهد انجامید

نظرات بینندگان