arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۷

اتهام سنگین کوالکام علیه اپل / آیا تیم کوک سارق است؟!

کوالکام مدعی شده اپل از سال ها پیش فناوری های بیسیم این شرکت را سرقت کرده تا از وابستگی خود به قطعات کوالکام بکاهد. ادعا شده اپل اطلاعات کوالکام را در اختیار اینتل قرار داده است تا امکان افزایش سرعت مودم های اینتل فراهم شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 

کوالکام مدعی شده اپل از سال ها پیش فناوری های بیسیم این شرکت را سرقت کرده تا از وابستگی خود به قطعات کوالکام بکاهد. ادعا شده اپل اطلاعات کوالکام را در اختیار اینتل قرار داده است تا امکان افزایش سرعت مودم های اینتل فراهم شود.

این خبر به دنبال نبرد چندین ساله بین کوالکام و اپل اعلام شده؛ نبردی که از 2 سال پیش آغاز شده بود. اپل از مدت ها پیش مدعی شده بود که کوالکام از موقعیت خود سوء استفاده می کند و  با حکمرانی در حوزه مودم های گوشی های هوشمند هزینه های غیر منطقی را طلب می کند.

اپل و کوالکام از سال 2009 قراردادی برای استفاده از اسرار تجاری را منعقد کرده بودند

اکنون کوالکام اسنادی را مشاهده کرده که نشان می دهند اپل و مهندسان اینتل کد منبع های مرتبط با کوالکام و دیگر ابزارهای این شرکت را به اشتراک گذاشته اند. کوالکام در دادخواهی، اپل را به سرقت اسرار تجاری و اطلاعات متهم کرده و گفته شده که این اطلاعات و فناوری ها برای بهبود کارایی چیپست های دیگری به غیر از نمونه های ساخته شده توسط کوالکام استفاده شده تا کارایی آیفون های بهره مند از چیپست های شرکت های دیگر را بهبود دهند.

سرقت اسرار تجاری کوالکام

 
کوالکام: اپل آگاهانه و به طور پیوسته اسرار را فاش کرده است

کوالکام پیش از این نیز ادعاهای مشابهی درباره عدم حفاضت اپل از اسرار تجاری مطرح کرده بود اما این بار می گوید اپل این کار را آگاهانه و به طور پیوسته انجام داده است. حتی در دادخواهی اشاره شده که یک بار مهندسان اینتل از اپل گله داشتند که قادر به باز کردن فایل های سری کوالکام که اپل برای آنها ارسال کرده است نیستند. در ادامه مهندسان اپل فایل های جدید با قابلیت مشاهده را برای آنها ایجاد کرده اند تا استفاده از ابزارهای کوالکام را برای اینتل فراهم کنند. کوالکام ادعا کرده که این روش ها از سال ها پیش از سوی اپل آغاز شده اند و تا کنون ادامه داشته اند.

اپل از پاسخ به این اتهامات تازه مطرح شده خودداری کرده و تنها به این موضوع اشاره شده که اپل قبل تر کوالکام را به دریافت مالیات بر نوآوری های اپل متهم کرده بود. این دو شرکت قراردادی را در سال 2009 منعقد کرده بودند که بر اساس آن امکان استفاده از اسرار تجاری کوالکام برای اپل فراهم شده بود. با این حال بر اساس ادعای کوالکام اپل تنها باید از این اطلاعات در چیپ های کوالکام استفاده می کرده و اجازه به اشتراک گذاری آن با موجودیت ثالثی را نداشته است.

کوالکام از دادگاه درخواست کرده جبران خسارتی را برای این شرکت و تمهیدات تنبیهی را برای اپل در نظر بگیرد.

منبع دیجیاتو 

برچسب ها: اپل ، فناوری ، تکنولوژی
نظرات بینندگان