arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۰۴ مهر ۱۳۹۷

سیسی در سازمان ملل: منطقه عربی در معرض تجزیه قرار دارد

رئیس جمهور مصر در سخنرانی خود بر اهمیت حمایت از مساله فلسطین، حفظ حقوق فلسطینیان و به رسمیت شناختن قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین پرداخت و تاکید کرد، کشورهای عربی برای متوقف کردن نابودی انسان‌ها و منابع همچنان به صلح پایبند بوده و برای توقف درگیری در داخل کشورها، توقف مداخله در امور داخلی و حفظ حاکمیت ارضی کشورها به دنبال راه‌حل‌های صلح‌آمیز هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور مصر در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد، قاهره حامی راه‌حل سیاسی در سوریه و یمن با نظارت سازمان ملل است.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در سخنرانی خود در هفتادوسومین دور از نشست‌های سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت، تنها راه خروج از بحران سوریه بازگشت نهادهای حاکمیتی بر سر کار است.

وی تاکید کرد، مصر هرگونه سوءاستفاده از بحران سوریه برای تحقق جاه‌طلبی یا تشکیل محیطی مناسب برای تروریسم و افراط‌گری را رد می‌کند.

سیسی تصریح کرد، منطقه عربی بیشتر از مناطق دیگر جهان در معرض تجزیه شدن قرار دارد و این مساله فضای مناسبی را برای تروریسم ایجاد می‌کند. بحران‌های بزرگترر نیازمند ابتکارعمل‌های جامع هستند، قاهره حامی راه‌حل سیایی در سوریه و یمن با نظارت سازمان ملل است.

وی در سخنرانی خود بر اهمیت حمایت از مساله فلسطین، حفظ حقوق فلسطینیان و به رسمیت شناختن قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین پرداخت و تاکید کرد، کشورهای عربی برای متوقف کردن نابودی انسان‌ها و منابع همچنان به صلح پایبند بوده و برای توقف درگیری در داخل کشورها، توقف مداخله در امور داخلی و حفظ حاکمیت ارضی کشورها به دنبال راه‌حل‌های صلح‌آمیز هستند.

رئیس جمهور مصر با بیان اینکه باید درباره عدم دستیابی ملت فلسطین به حقوق مشروع خود تامل کرد، گفت: باید کشور فلسطین به پایتخی قدس تشکیل شود. نیاز شدیدی به کمک کشورها و فراهم شدن اراده سیاسی برای از سرگیری مذاکرات میان فلسطین و اسرائیل احساس می‌شود.

سیسی به خلأهای موجود در عملکرد سازمان ملل هم اشاره کرد که "اعتبار آن را به ویژه در میان ملت‌های عرب و آفریقایی زیر سوال می‌برد." او گفت: کشورهای در حال توسعه نمی‌توانند در سیستمی زندگی کنند که عدالت در آن حکم‌فرما نیست و نیازمند قانون هستند.

رئیس جمهور مصر تصریح کرد، کشورهای آفریقایی از سیستم اقتصادی که فقر را به ارمغان می‌آورد، رنج می‌برند. باید سیستم بین‌المللی مبتنی بر حقوق شهروندی و برابری احیا و ماهیت ملی کشورها به آنها بازگردانده شود تا قادر به زندگی در سایه آزادیذ و کرامت باشند.

نظرات بینندگان