arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۷

ادعای تازه نتانیاهو در سازمان ملل: ایران تاسیسات سرّی دارد؛ این هم عکسش!

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در نمایشی مضحک در سخنرانی خود در مجمع عمومی تصاویری را در سازمان ملل نشان داد که به ادعای او تاسیسات سرّی ایران را در چند نقطه، از جمله در تورقوزآباد، در جنوب تهران، نشان می‌داد. نخست وزیر اسرائیل در حالی چنین اتهامی را علیه تهران مطرح می‌کند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دفعات گفته است که به مناطق مورد نظر برای بازرسی در ایران دسترسی داشته و ایران به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه انرژی هسته‌ای عمل کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در سخنرانی خود در مجمع عمومی تصاویری را در سازمان ملل نشان داد که به ادعای او تاسیسات سرّی ایران را در چند نقطه، از جمله در تورقوزآباد، در جنوب تهران، نشان می‌داد.

به گزارش «انتخاب»؛ این چندمین باری است که نتانیاهو با نمایش تصاویری ادعاهایی را علیه ایران مطرح می‌کند.

نتانیاهو مدعی شد آنچه نشان می‌دهد محل یک آرشیو اسناد اتمی و یک انبار مواد و تجهیزات اتمی ایران است.

او ادعا کرد ایران در ماه گذشته ۱۵ کیلوگرم مواد رادیواکتیو را از تاسیساتی خارج کرده و در مناطق مختلفی در تهران پخش کرده‌اند، تا این مواد را پنهان کنند.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: آفریقای جنوبی و لیبی زمانی که برنامه هسته ای را متوقف کردند آرشیو انبارها را نابود کردند. چرا ایران این کار را نکردند؟ آنها قصد داشتند بعد از پایان توافق هسته ای، فعالیت شان را از سر بگیرند.

نخست وزیر اسرائیل در حالی چنین اتهامی را علیه تهران مطرح می‌کند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دفعات گفته است که به مناطق مورد نظر برای بازرسی در ایران دسترسی داشته و ایران به تعهدات بین‌المللی خود در زمینه انرژی هسته‌ای عمل کرده است.

نظرات بینندگان