arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷

ادعای سی‌ان‌ان:موشک‌های ایران در نزدیکی آمریکایی‌ها فرود آمد

یک مقام وزارت دفاع آمریکا عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری سی‌ان‌ان ادعا کرد، موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که به مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز شلیک شده، در فاصله کمتر از سه مایلی (5 کیلومتری) نظامیان آمریکایی فرود آمده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب، این مقام که به نامش اشاره نشده است، گفت که دولت آمریکا «به دقت تحولات مرتبط را زیر نظر گرفته است».
همزمان «شان رایان» سخنگوی نیروهای ائتلاف آمریکایی مستقر در سوریه هم با تایید حمله موشکی بامداد دوشنبه، اظهار کرد که نظامیان این کشور مشغول ارزیابی هرگونه آسیب احتمالی هستند.
وی تاکید کرد که آمریکا پیش از وقوع حمله موشکی، هشداری در این ارتباط از سوی ایران دریافت نکرده بود.
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد دوشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای، از هدف قرار دادن مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز خبر داد.
در این عملیات که با نام «ضربت محرم» و با رمز مقدس «یا حسین (ع)» انجام شد، 6 فروند موشک بالستیک میان برد از پایگاه های موشکی نیروی هوا فضای سپاه در غرب کشور شلیک شد و از فاصله 570 کیلومتری، جنایتکاران در شرق فرات در کشور سوریه را هدف قرار داد.
در بیانیه سپاه آمده است که متعاقبا 7 فروند پهپاد رزمی این نیرو هم مواضع و مقرهای تجمع و پشتیبانی تروریست های مزدور استکبار جهانی را بمباران کردند.
بیانیه می‌افزاید: بر اساس اطلاعات و گزارشهای دقیق دریافتی، در این عملیات تعدادی از سرکردگان و عناصر موثر جنایت اخیر تروریست ها به هلاکت رسیده و یا مجروح شده‌اند و همچنین زیرساخت های آمادی و انبار ذخیره مهمات آنان منهدم گردید.
حمله موشکی سپاه به تلافی اقدام تروریست‌های مسلح در اهواز صورت گرفت. افرادی مسلح صبح 31 شهریور در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز، با پوشیدن لباس مبدلِ سپاه و بسیج به مردم و جایگاه مسئولان، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی حمله کرده بودند.
در این حادثه تروریستی 24 نفر شهید و 60تن مجروح شدند. کودکان و غیرنظامیان در میان قربانیان هستند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان