arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷

شرکت هندی برای جایگزینی نفت ایران به نفوذ شرکایش چشم دوخته است

نارایا انرژی، یکی از خریداران هندی و بزرگ نفت ایران مطمئن است که می‌تواند از قدرت نفوذ شرکایش روس‌نفت و ترافیگورا برای تامین محموله‌های جایگزین در صورت متوقف شدن خرید نفت از ایران استفاده کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب به نقل از پلاتس، بی آناند، مدیر ارشد اجرایی نارایا انرژی به پلاتس گفت نارایا به نفت خام ایران متکی است. ما بادقت تحولات و چگونگی جایگزینی نفت ایران را رصد می‌کنیم.

«سهامداران ما که هر دو روس‌نفت و ترافیگورا جای پای مهمی دارند، برای دریافت نفت از سرتاسر جهان به ما کمک خواهند کرد. ما برای جنگ با این وضعیت اندکی به انها متکی هستیم.»

نایارا در حال حاضر 17 تا 18 میلیون تن در سال نفت وارد می کند که حدود یک سوم آن (6 تا 6.5 میلیون تن) از ایران تامین می‌شود.

آناند انتظار دارد نایارا خرید از عراق، عربستان، مکزیک و برزیل و اورالز روسیه را درصورت توقف خرید نفت از ایران افزایش دهد.

وی افزود: «در مورد نفت ایران بلاتکلیفی وجود دارد که همه در مورد آن صحبت می‌کنند اما نوع پالایشگاهی که ما داریم، به ما انتخاب های فراوان برای یافتن نفت‌های جایگزین می‌دهد.»

ابهام در مورد راهبرد آینده هند در مورد خرید نفت ایران پنجره‌ای از فرصت برای پالایشگاه‌های هندی برای افزایش خرید از آمریکا باز کرده است.

وی ادامه داد: «چالش تنها جایگزینی نفت ایران نیست بلکه موضوعاتی در مورد کاهش تولید در دیگر بازارها نظیر ونزوئلا  یا دیگر بخش‌ها در آمریکای لاتین وجود دارد. بسیاری از کشورهای اوپک با چالش‌هایی برای افزایش تولید روبرو هستند. از اینرو ما در حال رفتن به محیطی بی ثبات در مورد چگونگی جایگزینی این بشکه‌ها هستیم.»

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان