arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۷۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷

خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌ها ممنوع شد +تکذیب

محمد حسن نژاد،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره انتشار خبری درباره مصوبه مجلس مبنی بر اینکه خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌ها ممنوع می‌شود،گفت:با توجه به اینکه با نظر نمایندگان مجلس بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دستور کار مجلس خارج شده بنابراین ممنوعیت خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌ها صحت ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمایندگان مجلس شورای اسلامی عرضه و فروش ارز خارج از واحدهای مجاز تعیین شده توسط دولت به وسیله اشخاص و واحدهای صنفی را ممنوع کرد.

به گزارش «انتخاب»، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن مخالفت با حذف ماده ۲۳ لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، بانک مرکزی را موظف کردند برای پیشگیری و کنترل بازار مبادلات غیرمجاز ارز اقدامات زیر را به عمل آورد:

الف- تعیین و اعلام میزان ارز قابل نگهداری و مبادله در داخل کشور، همراه مسافر، همراه رانندگان عبوری و مواردی از این قبیل

ب- ایجاد سامانه اطلاعات مالی صرافی‌ها و رصد و ارزیابی فعالیت آنها

تبصره ۱- دولت مکلف است ارز مورد نیاز اشخاص را تأمین و در صورت عدم کفایت آن، بازارهای مبادله آزاد ارز را به گونه‌ای ایجاد نماید که تقاضای اشخاص از قبیل ارز مسافری و عبوری از طرق قانونی تأمین گردد.

تبصره ۲- عرضه و فروش ارز، خارج از واحدهای مجاز تعیین شده توسط دولت به وسیله اشخاص و واحدهای صنفی، ممنوع است و با مرتکبین مطابق قانون رفتار می‌شود.

تبصره ۳- دولت حدود و مقررات استفاده از ارز را تعیین می‌کند.

ممنوعیت خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌ها تکذیب شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ممنوعیت خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌ها را تکذیب کرد.

به گزارش تسنیم، محمد حسن نژاد،درباره انتشار خبری درباره مصوبه مجلس مبنی بر اینکه خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌ها ممنوع می‌شود،گفت:با توجه به اینکه با نظر نمایندگان مجلس بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دستور کار مجلس خارج شده بنابراین ممنوعیت خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌ها صحت ندارد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: خبر ممنوعیت خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌ها تکذیب می شود چرا که این موضوع در قالب تبصره ای از بندی در لایحه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آمده بود که این لایحه از دستور کار خارج شده است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:با توجه به خارج شدن لایحه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز از دستور کار مجلس بنابراین مواردی از لایحه که درباره آن تصمیم گیری شده، نیز قابل قبول نیست.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
قشنگ ترین جوک سال!!!
آخه این نادانها نمیدونن الان خیلی از کارها و معاملات ممنوع هست و بازم خیلی اشخاص این کارو انجام میدن.
دیگه از مواد مخدر که بدتر نداریم.
راحت و مثل آب خوردن معامله میشه.
هیچ کسی هم نمیتونه جلوش رو بگیره
با این قانونها هیچی درست نمیشه.
نظرات بینندگان