arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷

فوران آتشفشان "سوپوتان" در اندونزی پس از زلزله و سونامی

یک آتشفشان شناس دولتی اعلام کرده احتمالا این فوران ناشی از زلزله ۷.۵ ریشتری جمعه گذشته است که باعث وقوع سونامی و کشته شدن ۱۴۰۷ نفر تا این لحظه شده است.مقامات به هواپیماهایی که برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده و گرفتار سونامی پرواز می کنند نسبت به خاکسترهای آتشفشانی موجود در هوا هشدار داده‌اند. محدوده هشدار فوران آتشفشان تا فاصله چهار کیلومتری از قله آتشفشان و تا شش و نیم کیلومتری غرب و جنوب غربی کوه "سوپوتان" گسترش یافته است. این بدان معناست که مردم باید از نزدیک شدن به منطقه اطراف آتشفشان خودداری کرده و در صورت نزول خاکسترهای آتشفشانی ماسک های بهداشتی در دسترس داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

با گذشت پنج روز از وقوع زلزله شدید ۷.۵ ریشتری و سونامی در جزیره "سولاوسی" اندونزی کوه آتشفشانی "سوپوتان" در این استان فوران کرد.

به گزارش ایسنا، کوه "سوپوتان" در استان "سولاوسی شمالی" امروز (چهارشنبه) شروع به فوران خاکستر و دود تا ارتفاع ۶۰۰۰ متری کرد.

یک آتشفشان شناس دولتی اعلام کرده احتمالا این فوران ناشی از زلزله ۷.۵ ریشتری جمعه گذشته است که باعث وقوع سونامی و کشته شدن ۱۴۰۷ نفر تا این لحظه شده است.

مقامات به هواپیماهایی که برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده و گرفتار سونامی پرواز می کنند نسبت به خاکسترهای آتشفشانی موجود در هوا هشدار داده‌اند. محدوده هشدار فوران آتشفشان تا فاصله چهار کیلومتری از قله آتشفشان و تا شش و نیم کیلومتری غرب و جنوب غربی کوه "سوپوتان" گسترش یافته است. این بدان معناست که مردم باید از نزدیک شدن به منطقه اطراف آتشفشان خودداری کرده و در صورت نزول خاکسترهای آتشفشانی ماسک های بهداشتی در دسترس داشته باشند.

به گزارش اسکای نیوز، به گفته مقامات اندونزی تدارکات کمک‌رسانی به مردم در حال گسترش بوده و ادامه دارد اما هنوز مناطقی وجود دارد که مقامات به آن دست نیافته اند. دفتر سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در حال کمک‌رسانی به مناطق خارج از شهر "پالو" که بیشترین آسیب را دیده‌اند، بوده و اعلام کرده مردم مناطق زلزله زده و گرفتار سونامی نیاز فوری به سرپناه، آب پاک، غذا، سوخت و مراقبت های اورژانسی دارند.

نظرات بینندگان