arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۲ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷

برنامه «گوگل ویس» به روزرسانی شد / افزایش قابلیت ها برای توسعه دسترسی افراد معلول

برنامه «گوگل ویس» به روزرسانی شد. این برنامه جدید به شکل رایگان برای همه افرادی طراحی شده که از انواع معلولیت های حرکتی رنج می برند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

برنامه «گوگل ویس» به روزرسانی شد. این برنامه جدید به شکل رایگان برای همه افرادی طراحی شده که از انواع معلولیت های حرکتی رنج می برند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی نت، گوگل این دسترسی صوتی را در سراسر جهان پس از دو سال در نسخه  بتا عرضه کرده است.

این برنامه به کاربران امکان می دهد که در اطراف یا بین صفحه ها حرکت کنند و برنامه ها را از طریق دستورات گفتاری حرکت دهند. گوگل در فهرست  «پلی استور» برنامه نوشته: "دسترسی به صدا می تواند برای افرادی که دچار مشکل استفاده از صفحه نمایش لمسی  هستند موثر باشد. افرادی که دچار معلولیت ناشی از فلج، لرزش دست، آسیب موقت یا دلایل دیگر باشند می توانند از این دستیار استفاده کنند."

این غول جستجو می گوید که 19.7 درصد از جمعیت ایالات متحده (62 میلیون نفر) مشکلات حرکتی دارند که بر عملکرد آنها تاثیر می گذارد.

بر همین اساس گوگل توصیه می کند که گزینه  تشخیص "Ok Google" را در هر صفحه فعال کنید، سپس زبان مناسب برای گفتار آفلاین را  دانلود کنید. برای فعال کردن این برنامه نیز تنها  کافیست تنظیمات دستگاهتان را باز کنید و سپس به Accessibility بروید و روی Voice Access ضربه بزنید، و سپس می توانید آن را روشن کنید.

 

این ویژگی نیاز به Android 5.0 یا نسخه های بالاتر دارد. به نظر می رسد؛ شرکت های فناوری در حال تلاش برای کمک به افراد دارای معلولیت در دسترسی به خدمات خود هستند .

 

نظرات بینندگان