arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۷
سازمان هواشناسی؛

افت دما، بارش و آبگرفتگی معابر در استان های شمالی

سازمان هواشناسی، این سازمان با صدور اخطاریه ۵۸ از بارش باران گاهی به صورت رگبار و توام با رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ و افت قابل توجه دما در سواحل شمالی به خصوص شمال شرق کشور به دلیل فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه (۱۳ مهر) تا پایان روز شنبه (۱۴ مهر) خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای از افت شدید دما، وزش باد شدید و بارش همچنین آبگرفتگی معابر در استان‌های شمالی و شمال شرق کشور و دریای خزر خبر داد.

به گزارش ایرنا سازمان هواشناسی، این سازمان با صدور اخطاریه ۵۸ از بارش باران گاهی به صورت رگبار و توام با رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ و افت قابل توجه دما در سواحل شمالی به خصوص شمال شرق کشور به دلیل فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه (۱۳ مهر) تا پایان روز شنبه (۱۴ مهر) خبر داد.

بر پایه این خبر سامانه یادشده همچنین موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها به خصوص در مناطق کوهپایه‌ای و رودخانه‌های فصلی این استان‌ها می‌شود: استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، شمال استان سمنان، ارتفاعات شرقی تهران و ارتفاعات کرمان از بعدازظهر جمعه و روز شنبه استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، البرز، تهران، شمال و غرب سمنان و قم.

با گذر جبهه سرد و سرمایش هوا در ارتفاعات کوهستانی اردبیل و مناطق مرتفع البرز احتمال بارش و نشست برف دور از انتظار نیست.

همچنین از شنبه تا یکشنبه (۱۵ مهر) مسیر جاده‌های کوهستانی سواحل خزر به استان‌های مجاور، به خصوص گردنه‌ها مه آلود پیش بینی می‌شود و با احتمال بسیار موجب کندی یا اختلال در ترافیک جاده‌ای این مناطق می‌شود. از این رو هموطنان و سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران باید تمهیدات لازم را به کار گیرند.

این سازمان در اخطاریه دیگری نسبت به مواج بودن دریای خزر به دلیل وزش باد شمالی از بعدازظهر جمعه تا روز شنبه نیز هشدار داده است.

انتظار می‌رود در این مدت حداکثر ارتفاع موج در مناطق فراساحل به حدود سه و نیم متر برسد و توصیه می‌شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناور‌های سبک به عمل آید و از شنا کردن در سواحل و بکارگیری قایق‌های تفریحی و سبک جلوگیری شود.

نظرات بینندگان