arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۱۳ مهر ۱۳۹۷
ابداع جدید پژوهشگران استرالیایی:

شناسایی مجرمان در عرض 10 ثانیه ممکن شد!

محققان اکنون می توانند DNA افرادی را که در صحنه جنایات حضور داشتند تنها در عرض 10 ثانیه رصد و بررسی کنند. اتفاقی خارقالعادهد که می تواند به کاهش آمار جرم کمک شایانی کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محققان اکنون می توانند DNA افرادی را که در صحنه جنایات حضور داشتند تنها در عرض 10 ثانیه رصد و بررسی کنند. اتفاقی خارقالعادهد که می تواند به کاهش آمار جرم کمک شایانی کند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب به نقل از سی نت، این خبر خوبی برای مجرمانی نیست که دستکش خود را فراموش می کنند.

 

محققان دانشگاه فلیندرز در جنوب استرالیا آزمایش جدیدی را انجام داده اند که می تواند میزان DNA را اندازه گیری کند. این می تواند به این معنی باشد که تنها یک ضربه انگشت روی دستگیره درب می تواند برای اتصال مظنونان بالقوه به یک جرم کافی باشد.

 

در آزمایشی که شامل 11 محیط مختلف بود،محققان 264 اثر انگشت  مختلف را به دست آوردند. این در حالی بود که مشارکت کنندگان ابتدا دستان خود را شسته بودند سپس با انگشت شست خود صحنه جرم آزمایشی را لمس کرده بودند.

آدریان لینکار؛ یکی از پژوهشگران این پروژه می گوید: "ما می دانیم که بعضی افراد DNA خود را در محل جرم جا می گذارند.زیرا زمانی که آنها چیزی را لمس می کنند، بیشتر سلول هایشان در محل حادثه ثبت می شود. اما تا امروز راهی برای تشخیص دقیق این موارد وجود نداشت.

محققان رنگی ویژه  ایجاد کرده اند که می تواند ذخایر DNA را در یک صحنه جرم شناسایی کند، به طوری که محققان به جایی که نمونه های احتمالی وجود دارد مقداری رنگ می ریزند. سپس این رنگ در عرض 10 ثانیه، به محققان اجازه می دهد تا تعیین کنند که آیا یک فرد مجرمم است یا خیر.

محققان در جریان این برنامه  کشف کردند که مردان DNA بیشتری را نسبت به زنان در محل جرم جا می گذارند.

نظرات بینندگان