arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷

هوندا همه تقاطع ها را هوشمندانه بررسی می کند

طرح جدید کمپانی هوندا می تواند نرخ تصادفات را به حداقل برساند. این طرح جدید شامل بررسی تقاطع ها است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طرح جدید کمپانی هوندا می تواند نرخ تصادفات را به حداقل برساند. این طرح جدید شامل بررسی تقاطع ها است.

این خودروساز ژاپنی که از ارتباطات خودرویی با زیرساخت های شهری (V2X) برای توسعه سیستم خود کمک گرفته، اخیرا با انتشار جزئیاتی مکانیسم و کاربردهای آن را به نمایش گذاشته است.

030e529e-honda-smart-intersection-01
 

سیستم تقاطع هوشمند هوندا با تکیه بر نرم افزار اختصاصی تشخیص اشیا، دوربین های نصب شده در خیابان ها و سامانه ارتباطی V2X محدودیت های سنسورهای حاضر بر روی خودروها را به نوعی رفع کرده و امکان مشاهده مجازی آن سوی ساختمان های موجود در تقاطع را فراهم می کند.

 
574037ed-honda-smart-intersection-07
 

آقای تد کلاوس (Ted Klaus) معاون ارشد بخش تحقیقات استراتژیک هوندا در قاره آمریکا در این باره گفته:

هوندا اعتقاد دارد تکنولوژی V2X جزئی حیاتی از اکوسیستم حمل و نقل هوشمندتر و امن تر بوده و می تواند در رویای جامعه بدون تصادف نقشی مثبت داشته باشد.

با همکاری مقامات شهر ماریسویل و ایالت اوهایو، ما معتقدیم این تحقیق درک بهتری از پتانسیل تکنولوژی V2X و استفاده بهتر از آن در راستای بهره مندسازی تمام عابرین، فراهم خواهد کرد.

85b9b5de-honda-smart-intersection-05
 

سیستم ابداعی ژاپنی ها شامل 4 دوربین بر روی چراغ های راهنمایی موجود در هر گوشه از تقاطع می شود. این دوربین ها دیدی همانند دید یک پرنده داشته و ویدیویی از تمام خودروها و عابرین پیاده در شعاع 300 فوتی (معادل 91 متر) را ضبط می کنند.

خروجی این دوربین ها توسط نرم افزار هوندا پردازش شده و تصویری 360 درجه از تقاطع از آنها استخراج می شود. در تصویر نهایی خودروها و عابرین، دسته بندی می شوند.

3d788683-honda-smart-intersection-06
 

در گام بعدی سیستم هوندا تصویر کامل تقاطع و کلیه داده پردازش شده از طریق سیگنال های ارتباطی برد کوتاه (DSRC) را به خودروهای حاضر در اطراف ارسال نموده و اطلاعات لازم را در اختیار راننده می گذارد. در تست های انجام شده تا 200 خودرو برای ارزیابی کارایی این سیستم استفاده شده اند.

41bbb4ff-honda-smart-intersection-04
 

بد نیست اشاره کنیم بر اساس نتایج یک تحقیق، حدود 40 درصد از کل تصادفات در ایالات متحده در تقاطع ها اتفاق می افتند؛ همچنین از 35000 نفری که سالانه در سوانح ترافیکی ایالات متحده جان خود را از دست می دهند، چیزی در حدود 20 درصد در تصادفات رخ داده در تقاطع ها راهی آن دنیا می شوند. بنابراین ایده هوندا در صورت عملی شدن می تواند در جلوگیری از سوانح این چنینی و کاهش آمار جان باختگان در تصادفات بسیار موثر واقع شود.

منبع: دیجیاتو

برچسب ها: خودرو ، فناوری
نظرات بینندگان