arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷

نیروگاه چرنوبیل بازسازی می شود / پایانی برای کابوسی 32 ساله

اوکراین  تصمیم دارد بار دیگر نیروگاه چرنوبیل را احیا کند. البته این بار بر اساس اصول ایمنی و با کمک انرژی های پاک. تصمیمی که می تواند برای اهالی منطقه بسیار مهم در نظر گرفته شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اوکراین  تصمیم دارد بار دیگر نیروگاه چرنوبیل را احیا کند. البته این بار بر اساس اصول ایمنی و با کمک انرژی های پاک. تصمیمی که می تواند برای اهالی منطقه بسیار مهم در نظر گرفته شود.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب به نقل از گیزمودو، اوکراین تصمیم گرفته به طور کامل از محوطه و زمین های اطراف نیروگاه سبق چرنوبیل استفاده کند.

به نظر می رسد چرنوبیل قدرت خود را دوباره احیا می کند. البته سیستم جدید مشابه با نوعی نیست که 32 سال پیش منجر به سقوط هسته ای شد. اوکراین در حال تبدیل شدن به یکی از قطب های انرژی خورشیدی است و در این فرایند هدف،استفاده درست از زمین هایی است که برای 24 هزار سال برای سکونت انسان ها قابل استفاده نیستند .

یک کارخانه یک مگاواتی متوسط ​​که فقط در فاصله یک صد متری از نیروگاه هسته ای چرنوبیل مشهور قرار دارد، امروز به وسیله مقامات اوکراین راه اندازی شد. سلول های فتوولتائیک این ایستگاه خورشیدی 1 میلیون یورو (1،2 میلیون دلار)  هزینه را در 4  هکتار زمین (1،6 هکتار) زمین جای داده اند و انرژی کافی برای قدرت دادن به حدود 2000 خانوار را ایجاد می کنند.

 

در 26 آوریل 1986، رآکتور شماره چهار از نیروگاه هسته ای چرنوبیل با یک بحران فاجعه بار روبرو شد و جریانات رادیواکتیو را در جو قرار داد. پس از این فاجعه، تا سه چهارم از اروپا آلوده بود، در درجه اول، اوکراین و سپس روسیه و بلاروس (همه در آن زمان جزو اتحاد جماهیر شوروی بودند). بلافاصله بعد از این حادثه حداقل 30 کارگر کشته شدند و تعداد زیادی از مردم از اثرات تابش رنج می بردند. صدها هزار نفر از سرزمینی که 770 مایل مربع (2600 کیلومتر مربع) را شامل می شد تخلیه شدند.

حتی هم اکنون نیز دسترسی عمومی به این منطقه محدود شده است، زیرا زمین رادیواکتیو را در خود حفظ کرده است. بر اساس آمارها این منطقه برای سالیان متمادی( 24 هزار سال دیگر) برای انسان امن نیست.

نیروگاه خورشیدی جدید، هرچند در حال حاضر در تولید برق محدود شده است، در نهایت می تواند چیزی به مراتب بزرگتر تبدیل شود.

نظرات بینندگان