arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷

حزب حاکم ترکیه: سرنوشت «جمال خاشقچی» را مشخص خواهیم کرد

سخنگوی حزب حاکم دولت ترکیه می‌گوید این کشور همه تلاش خود را برای مشخص شدن وضعیت و سرنوشت منتقد سعودی که اخیرا در کنسول‌گری سعودی در ترکیه ناپدید شده، به کار خواهد گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش انتخاب «عمر چیلک»، سخنگوی حزب «عدالت و توسعه» ترکیه شامگاه شنبه گفت که آنکارا تلاش می‌کند «جمال خاشقچی»، نویسنده و منتقد نظام سعودی پیدا شود.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، سخنگوی حزب حاکم این کشور گفت که تحقیقاتی برای یافتن خاشقچی شروع شده و به زودی جزئیات و مکان اختفای او مشخص خواهد شد.

چیلک افزود: «ترکیه به عنوان یک کشور، دارای امنیت است و به پرونده ناپدیدن شدن این روزنامه‌نگار سعودی اهتمام ویژه‌ای دارد».

رسانه‌های ترکیه بعد از ظهر امروز اعلام کردند که دادستانی کل این کشور تحقیقات برای مشخص شدن وضعیت خاشقچی را شروع کرده است.

«خدیجه ازرو»، نامزد خاشقچی چهارشنبه هفته گذشته به رسانه‌های ترکیه گفت که نامزدش برای انجام دادن کارهای ازدواجشان به کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول رفته و بیرون نیامده است.

او گفت که نامزدش از سوی دولت سعودی «ربوده شده» و این دولت مسئول جان او است.

دولت سعودی از طریق کنسول‌گری و ولی‌عهد سعودی ادعای خانم ارزو را رد کرده است. با این حال افشاگر سعودی معروف به «مجتهد» می‌گوید که خاشقچی در همان لحظات اولیه ورود به کنسولگری به صورت مخفیانه به عربستان منتقل شده است.

جمال خاشقچی پیشتر در روزنامه های داخل عربستان سعودی مطالب می‌نوشد و سردبیر روزنامه الوطن بود ولی از چند ماه پیش به آمریکا به مهاجرات کرد و در روزنامه «واشنگتن پست» مشغول به کار شد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان