arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷

کشته شدن نوجوان 12 ساله توسط پلیس اوهایو پس از 4 سال دوباره جنجالی شد

 پرونده قتل نوجوانی 12 ساله که به شکل سهوی توسط نیروهای پلیس به قتل رسیده با گذشت 4 سال از این ماجرا همچنان باز است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پرونده قتل نوجوانی 12 ساله که به شکل سهوی توسط نیروهای پلیس به قتل رسیده با گذشت 4 سال از این ماجرا همچنان باز است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، در همه جای دنیا گاهی اتفاقاتی تلخ رخ می دهد که مسئولیتش با نیروهای پلیس است. ماجرای نوجوان 12 ساله که قربانی یک سوء تفاهم عجیب شد نیز جزو همین موارد است.

اما شاید پیش از ورود به توضیحات بهتر است به اصل ماجرا بپردازیم. درست 4 سال پیش یعنی در سال 2014 میلادی، نوجوانی به نام تامیر رایس به همراه خانواده برای تفریح به پارکی در کلوئلند رفت. او در هنگام تفریح یک اسلحه اسباب بازی در دست گرفته و ظاهری خشن داشت.

متاسفانه برخی شاهندان این صحنه با تصور این که تهندیدها و تفنگ این نوجوان واقعی است با مرکز فوریت های پلیس تماس گرفته و مشخصات او را دادند.

مرکز پلیس نیز بلافاصله نیروهایی به محل اعزام و اعلام کرد فردی مسلح مزاحم شهروندان شده اما ذکر نکرد که این فرد مسلح یک نوجوان است، نه یک بزرگسال و البته تفنگ نیز حقیقی در نظر گرفته شد.

فیلم های امنیتی خارج از مرکز تفریحی مذکور لحظه تلخ ماجرا را ثبت کرده اند که پلیس گشت در نزدیکی این نوجوان که دقیقا در همان لحظه داخل خودرو بوده توقف و بدون هشدار شروع به شلیک به وی می کند. پلیس تصور کرده این مظنون بزرگسال در حال فرار است. در حالی که پس از این ماجرا متوجه می شوند در واقع یک نوجوان با تفنگ اسباب بازی را هدف گرفته اند.

پس از این ماجرا افسر پلیسی که سهوا شلیک کرده بود برای مدتی منفصل از خدمت شد. اما به نظر می رسد اکنون پس از 4 سال از گذشت این ماجرا افسر مکور اجازه یافته در یکی از ادارات پلیس در روستای اوهایو استخدام شود.

 

با توجه به این که نوجوان کشته شده سیاهپوست است، والدین و حامیان وی معتقدند اداره پلیس تبعیض نژادی قائل شده و پلیس سفید پوست را به سزای اعمالش نرسانده است. وکیل خانواده مقتول نیز در توییتر نوشت:

این یک اقدام تعصبی و بی منطق است و ما آن را محکوم می کنیم.

 

نظرات بینندگان