arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۰۱۴
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷

چه کسانی بسته‌های حمایتی دریافت می کنند؟/ ارزش بسته‌ها چقدر است؟

بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به بحث‌های مطرح شده درباره بسته حمایتی دولت برای اقشار آسیب‌پذیر، گفت: در حال حاضر ۲۰ میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر که درآمد کمتر از ۳ میلیون تومان دارند، مانند برخی از کارمندان دولت، کارگران تحت پوشش تأمین اجتماعی، مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، مشمول این امر می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ارزش بسته‌های حمایتی دولت برای اقشار آسیب‌پذیر در جلسه غیرعلنی پارلمان را تشریح کرد.

به گزارش تسنیم، بهروز نعمتی، سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 17 مهر) پارلمان در تشریح نشست غیرعلنی مجلس،گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهادکشاورزی، معاون اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس تعزیرات حکومتی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس با حضور نمایندگان درباره مطالب متعدد اقتصادی کشور بحث و تبادل نظر کردند.

وی با اشاره به بحث‌های مطرح شده درباره بسته حمایتی دولت برای اقشار آسیب‌پذیر، اظهار داشت: در حال حاضر 20 میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر که درآمد کمتر از 3 میلیون تومان دارند، مانند برخی از کارمندان دولت، کارگران تحت پوشش تأمین اجتماعی، مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، مشمول این امر می‌شوند.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به اینکه این بسته حمایتی در دو مرحله ارائه خواهد شد، افزود: ارزش ریالی بسته حمایتی در هر مرحله 300 هزار تومان بوده و در مجموع 12 هزار و 500 میلیارد تومان مبلغ پرداختی به این اقشار خواهد بود.

نعمتی با اشاره به اینکه در نشست امروز مقرر شد کمیسیون‌های اقتصادی، کشاورزی، بودجه و صنایع مجلس جلسات متعددی با دولتمردان داشته باشند، ادامه داد: بر این اساس مباحثی در حوزه تولید، گرانی‌ها و موارد دیگر بررسی خواهد شد تا با ایجاد ارتباط نزدیک مجلس و دولت مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه عدم برداشت از ذخایر کشور نیز یکی دیگر از مباحث مطرح شده بود، افزود: بر مبنای مباحث مطرح شده در این جلسه و همچنین جلسات گذشته، تأکید شد که دولت باید از صندوق ذخیره ارزی برداشت نکند، زیرا این سرمایه برای آیندگان نیز محسوب می‌شود.

نعمتی ادامه داد: بحث تبادل نظر درباره کالاهای اساسی یکی دیگر از مباحث جلسه غیرعلنی امروز قوه‌مقننه بود که بر این اساس باید به مردم اعلام کرد که هیچگونه مشکلی از نظر تأمین کالاهای اساسی در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و حتی بلندمدت وجود ندارد.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس افزود: براساس اظهارات وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیازمندی‌های کالاهای اساسی استراتژیک در انبارها، سیلوها و... ذخیره شده است.

نعمتی درباره موضوع گرانی‌ها و افزایش قیمت‌ها اظهار داشت: رئیس تعزیرات حکومتی درباره احتکار، گرانفروشی و چند‌قیمتی‌ها گزارشی را به نمایندگان مجلس ارائه داد، همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز نوسانات قیمت ارز را یکی از دلایل این مهم دانست، بر این اساس دولت و مجلس باید با یکدیگر به صورت همسو تلاش کنند تا این مسئله نیز برطرف شود.

وی افزود: با توجه به مباحث مطرح شده در صحن غیرعلنی امروز تعیین زمان‌بندی برای اقدامات دولت امری مهم محسوب می‌شود که در این راستا رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داد که برنامه زمان‌بندی را هر چه زودتر به مجلس ارائه دهد.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس با اشاره به اینکه دولت مکلف شده 25 قلم کالای اساسی که مورد نیاز مردم است را تأمین و به اقشار نیازمند ارائه دهد، گفت: این اتفاق در 6 ماهه دوم سال و در دو نوبت انجام خواهد شد و محل پرداخت آن نیز مشخص شده است، همچنین بانک اطلاعاتی افراد نیز تشکیل شده است.

نعمتی درباره تعیین تکلیف معرفی وزرا به قوه‌مقننه خاطرنشان کرد: براساس رایزنی صورت گرفته با سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری و رئیس دفتر رئیس‌جمهور، 2 هفته دیگر وزرای اقتصاد و امور دارایی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی خواهند شد، البته باید یادآور شد که شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت هنوز استعفا نداده است.

نظرات بینندگان