arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷

لاوروف: عفو عمومی «اسد» گامی مثبت در جهت آشتی ملی در سوریه است

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد: در رابطه با عفو عمومی دمشق برای نظامیان فراری داخل و خارج این کشور باید گفت که این اقدام احتمالا گامی مثبت در جهت تحقق آشتی ملی و ایجاد شرایط مناسب برای آوارگانی است که مایل به بازگشت به سوریه هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر امور خارجه روسیه ضمن استقبال از اقدام رئیس‌جمهور سوریه برای عفو عمومی نظامیان فراری گامی مثبت در جهت آشتی ملی در سوریه است.

به گزارش فارس،«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) ضمن استقبال از عفو عمومی رئیس‌جمهور سوریه برای نظامیان فراری داخل و خارج این کشور، این اقدام را گامی در جهت تحقق آشتی ملی در سوریه توصیف کرد.

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز با صدور حکمی جرایم و تخلفات همه نظامیان فراری که در سوریه و خارج از این کشور حضور دارند را بخشیده شده اعلام کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «میروسلاو لایچاک» وزیر امور خارجه اسلواکی تأکید کرد: «در رابطه با عفو عمومی دمشق برای نظامیان فراری داخل و خارج این کشور باید گفت که این اقدام احتمالا گامی مثبت در جهت تحقق آشتی ملی و ایجاد شرایط مناسب برای آوارگانی است که مایل به بازگشت به سوریه هستند».

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که مسکو شدیدا از اینگونه تلاش‌های دولت سوریه حمایت می‌کند.

بنا بر این گزارش، وزرای خارجه روسیه و اسلواکی در دیدار امروز خود در مسکو درباره طیف گسترده‌ای از مسائل دوجانبه و مشکلات بین‌المللی بحث و گفت‌وگو کرده‌اند که البته تمرکز اصلی این دیدار روی دستور کار «OSCE» سازمان امنیت و همکاری در اروپا بوده است.

رؤسای دستگاه‌های دیپلماسی روسیه و اسلواکی پس از این دیدار در کنفرانسی مطبوعاتی در حضور خبرنگاران شرکت کردند.

وزیر خارجه اسلواکی به خبرنگاران گفت: «همکاری در حوزه صنایع انرژی از جمله هسته‌ای میان دو کشور با موفقیت ادامه دارد. اسلواکی می‌تواند به روسیه به عنوان یک تأمین‌کننده قابل اعتماد هیدروکربن تکیه کند».

لاوروف نیز در ادامه با تأیید این مطلب اعلام کرد که همتای اسلواکش وی را برای سفری به اسلواکی دعوت کرده است و گفت: «من خوشحال می‌شوم که این سفر را انجام دهم و ما به تماس‌های خود ادامه خواهیم داد».

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته بود، وزیر امور خارجه اسلواکی همچنین قرار است سخنرانی در موسسه روابط بین‌الملل مسکو داشته باشد.

نظرات بینندگان