arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷

احتمال زنده بودن خاشقجی قوت گرفت / احتمال اختفای روزنامه نگار سعودی منتقد در استانبول

شبکه الجزیره قطر می‌گوید که تیم حقیقت‌یاب ترکیه سه مکان را که امکان اختفای روزنامه‌نگار سعودی منتقد در آن‌ها زیاد است، مشخص کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه الجزیره قطر به نقل از خبرنگار مستقر خود در ترکیه جزئیات جدیدی از ناپدید شدن «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار و منتقد خاندان سعودی منتشر کرد.

این شبکه شامگاه سه‌شنبه به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که تیم حقیقت یاب ترکیه بعد از تحقیقات اولیه سه مکان را تعیین کردند که احتمال می‌رود خاشقچی را در آنجا پنهان کرده‌ باشند.

بر اساس این گزارش، تعیین مناطق سه‌گانه در شهر استانبول بعد از بررسی و رصد حرکت مشکوک خودروهای کنسولگری سعودی در این شهر صورت گرفته است.

منابع امنیتی ترکیه به الجزیره گفته‌اند که احتمال دارد تیم حقیقت‌یاب ترکیه اگر لازم شد دست به حفاری‌هایی در کنسولگری سعودی بزند.

ترکیه بعد از گذشت یک هفته دادستانی کل خود را مامور رسیدگی به پرونده خاشقچی کرد و تیم بازرسی و حقیقت‌یاب برای این کار تشکیل داد.

همزمان با انتشار تحقیقات اولیه در ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقچی، رسانه‌های سعودی به نقل از منابعی اعلام کردند که نیروهای امنیتی ترکیه قبل از آنکه هواپیمای سعودی فرودگاه استانبول را ترک کند، اقدام به بازرسی آن کرده و هیچ اثری از روزنامه‌نگار سعودی منتقد خاندان سعودی پیدا نکردند.

شبکه «س.ان.ان ترک» نیز لحظاتی پیش گزارش داد که مقامات ترکیه هفت مظنون را در ارتباط با ناپدیدن شدن خاشقچی شناسایی کرده‌اند.

جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار سعودی سه‌شنبه هفته گذشته برای ثبت ازدواج خود به کنسولگری سعودی در شهر استانبول مراجعه کرد و دیگر از او خبری نشد. مقام‌های سعودی مدعی‌اند او بعد از انجام کارهای خود کنسول‌گری را ترک کرده است آما «خدیجه چنگیز»، نامزد خاشقچی می‌گوید نامزدش هرگز از کنسولگری خارج نشده و از سوی دولت سعودی «ربوده» شده است.

با طولانی شدن اختفای جمال خاشقچی، سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای چون ترکیه و آمریکا از مقام‌های سعودی خواستند سرنوشت این منتقد سعودی را مشخص کنند.

 

منبع: فارس
نظرات بینندگان