arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۳۴۱۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷

آیا گوگل می تواند جریمه 5 میلیارد یورویی خود را لغو کند؟

شرکت گوگل در بیانیه ای از اتحادیه اروپا درخواست کرده حکم 5 میلیارد یورویی که علیه این شرکت مطرح شده را لغو یا تجدید نظر کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شرکت گوگل در بیانیه ای از اتحادیه اروپا درخواست کرده حکم 5 میلیارد یورویی که  علیه این شرکت مطرح شده را لغو یا تجدید نظر کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی نت، این حکم که در ماه جولای علیه این غول فناوری مطرح شده، قصد دارد اقدامات غیرقانونی گوگل در اتحادیه را مورد تنبیه قرار دهد.

اتحادیه اروپا معتقد است که این شرکت در اقداماتی غیرقانونی مشغول به کار بوده تا حاکمیت خود را در بخش جستجو تقویت کند.گوگل نیز ضمن اعلام درخواست تجدید نظر سعی دارد حکم  5 میلیارد دلاری را که توسط کمیسیون اروپا دریافت کرده لغو کند. بخش مهمی از این حکم  در مورد نقض قوانین ضد تراست مربوط به سیستم عامل اندروید است.

 

در ماه جولای، کميسيون اروپا گوگل را نسبت به موافقت نامه های این شرکت با سازندگان تلفن های همراهی  مانند هواوی، ال جی و سامسونگ جریمه کرد و البتهاين شرکت ها را در معرض خطر قرار داد، چرا که شرکت های مذکور به سیستم عامل اندروید وابسته انود.

تحت توافقنامه گوگل  با این شرکت های تلفن همراه، برخی از برنامه های  موجود در ابزارهای جستجو و فروشگاه  گوگل پلی باید  به شکل پیشفرض روی دستگاه های اندرویدی نصب شود،برنامه هایی که به گوگل اجازه می دهد بخش جستجوی خود را تقویت کند.

 

گوگل اعلام کرده که درخواست تجدید نظر در حکم خود را رسما تقدیم اتحادیه اروپا کرده، اما در خصوص جزئیات این درخواست خبری منتشر نشده است.

 

 

نظرات بینندگان